FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

29. 09. 2010.

MAMAC


"Mamac", šta je to kod uličnih muzičara?

Elem, kada sam svirao u Nemačkoj, negde na početku karijere, desila se ovakva situacija:
Neka žena traži siću po novčaniku, nađe je i taman da je ubaci, kaže, otprilike: 
"Auuu... pa, ti još ništa nisi zaradio!"
(stvarno mi je kutija bila prazna, pre nego što je ona ubacila)
Ubaci ona pare i ode, a ja pomislih: "Pa, tek sam počeo da sviram, bre..."
Počeo sam možda pre 2-3 minuta.

Al' posle nešto razmišljam ...
Pa stvarno, ljudi ne znaju kad sam ja počeo, da li pre 2 minuta ili pre 2 sata, nego samo vide šta je trenutno u kutiji i misle da mi je to zarada. A kada je već takva stvar - glupo je da kutija u bilo kom momentu bude prazna!

duplo dno!
I tako, počnem ja da postavljam "mamac", tj. da SAM stavljam u kutiju nekoliko novčića pre početka svirke!


Kasnije sam to već usavršio: duplo dno (gornje je pokretno) sa zalepljenim parama!

E, sad... kao što ne valja da nema ništa, nije dobro ni da ima mnogo para, tako da, čim se sakupi malo više para, a ja hop! Podignem duplo dno i pare odu dole, a gore, na "površini", ostanu samo one zalepljene...

Smešno mi je kada prolaznici vole da zaviruju u kofer, da bi videli kako mi ide... (a mnogi gledaju onako iskosa, krišom: glava okrenuta napred, a očima samo "skeniraju"). Neki i komentarišu.

Poneko kaže: "Aaaa, slabo ..."
"Pa otkud bre znaš da li sam počeo da sviram pre 1 minut ili pre 2 sata"? - mislim ja, ali moram da ćutim, šta ću...

U vreme hiperinflacije, pitali su me često ljudi kol'ko mogu da zaradim za jedan dan, mogu li 5 maraka...
A meni je mamac bio toliko! 
Dobro, šta da se radi... tada je u Srbiji 100 maraka bilo dosta para, a 1000 maraka mini bogatstvo!

Kada sam već kod komentara prolaznika, sećam se jednog, u "Knezu":
"A, PA TI SI VEĆ ZARADIO ZA PEČENJE"!
Kao da ja sviram zato što sam gladan... :)

A jedan deda je pričao svojim unucima (a ja slušam):
"EVO, DECO, OVO JE ULIČNI SVIRAČ... NJEMU NIJE VAŽNO KOLIKO ĆE DA ZARADI, NEGO ŽELI DA ZABAVLJA PROLAZNIKE..."
"Dobro sad, ne bih se složio baš u potpunosti...", prokomentarisao sam ja u sebi.



2 komentara:

  1. Viši inspektor Bešević30. 10. 2010. 18:19

    Hehehehe,da,da...ulicarski,nema sta! :))
    Ja znam za "mamce" kod ovih kafanskih muzicara. Obicno po dogovru u lokal dodju prijatelji od muzara koji tu sviraju i ako vece krene lose,tj. ako baksis ne ide onda prijatelji priskacu u pomoc. Kako?
    Pa dodje i naruci pesmu ili nekoliko pesama...ostavi 1000 dinara,20 evra,50 evra...zavisi. Cisto da malo podigne atmosferu i mozda da navuce jos nekoga da uleti baksis.
    Naravno,muzicari sutra dan svojim prijateljima VRATE ono od sinoc. :)
    I stvarno da te pitam...koliko si mogao da zaradis u Srbiji 90tih godina,bas me zanima. KOliki ti je bio neki prosek,koliko si najvise uzeo za dan tih godina? Zanima me,jer je tada stvarno bila hrabrost da zivis od ulicnog sviranja...ili mozda nije?

    OdgovoriIzbriši
  2. Pa, nisam mnogo ni svirao u SRJ...
    Samo leti (u Crnoj Gori).
    Ali, sećam se da sam novembra 1994. za mesec dana u BG i NS zaradio oko 800dm, što je bila fina para tada.
    Za mene nije (bila) neka hrabrost, jer sam razradio pos'o, tako da...

    OdgovoriIzbriši