FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

20. 10. 2013.

ZABRANJENO OMETANJE PILOTA I ULIČNIH SVIRAČA


24. 08.2013.
Danas krećem na turneju, koja će trajati oko mesec dana.

*

25.08.2013.
Sinoć me jedna budala preskočila BMX-om dok sam svirao. Tačnije, preleteo je bicikom preko koferčeta i pojačala (vidi se na mojoj profilnoj fotografiji raspored stvari*). Posle je hteo još nešto da izvede, neko polukružno okretanje (uz pomoć naglog kočenja), ali je pao. I, mogu vam reći, nije mi bilo žao: već je odavno punoletan, nije baš toliko mlad, a glupira se nešto...
*na Facebook stranici

Morao sam večeras da zaštitim prste. Bole, jer nisam svirao oko 6 nedelja, pa su omekšali.
- Srednji prst je nezaštićen jer ga manje koristim nego ostala tri, koja non-stop rade (to je zbog načina hvatanja akorda).
- Medicinska lepljiva traka, od hartije, ide u 3-4 sloja.
- Na desnu ruku, koja svira melodije, ne stavljam nikad zaštitu (ne bih mogao da sviram tako). Samo na levu, koja 'lupa' akorde...


*

27.08.2013.
- Razgovarao sam malo sa jednim brazilcem, iz Sao Paola je čovek. I kad sam hteo nešto o fudbalu da ga pitam, on mi reče da nema pojma o tome. To je bio valjda jedini brazilac koga ne interesuje fudbal...

- Popio sam 1,5 l vode dok sam svirao, što mi je rekord karijere. Pola litra uvek nosim sa sobom, a ovoga puta sam morao i dva puta da kupujem po flašicu na komšijskom kiosku. Razlozi za toliku žeđ: sparno vreme i moja velika greška u ishrani (jeo sam pre polaska na posao nešto mnogo začinjeno).

- Bilo ih je 3. Malo su me ko bajagi slušali, a onda je jedan prišao da me nešto priupita. Ja se, klasika, pravim da ne razumem, da ne bih gubio vreme (biram s kim ću da popričam, a ovi mi nisu bili inspirativni). Jedan od dvojice njegovih drugara je prekorio ovoga što je hteo da me pita nešto, u fazonu "ajde, ne smetaj čoveku", a ovaj mu je odgovorio: "Šta mu smetam, ne vozi avion...!"

*
28.08.2013.
U 05:30 jutros me probudilo nešto... Pogledam prema prozoru (tu odmah iznad glave, kod suvozačevog mesta), jer su sa te strane dolazili ti neki zvuci, nešto kao grebanje (tj. ono kada se rukom "trlja" staklo) i vidim da neko stoji tamo. Pa kad sam ja skočio i počeo da se derem... Citiram se: "Šta radiš, je**m ti majku!?!" Ovaj je odmah pobegao, a ja sam pozadi pomerio sa zadnjeg prozora ono što stoji kao zamračivač i video sam lopova kako skreće iza ugla. Bio je neki visok, u šorcu, tamnije puti (ali, ne crnac). Ta desna strana kombija mi je bila pored zida, a prozor otvoren 6-7 cm, pa je taj gospodin verovatno pokušavao da provuče ruku, jbm li ga, i probudio me. A baš sam pre spavanja razmišljao koliko da otvorim taj prozor, jer sam bio u nekoj sporednoj ulici i nije bilo trotoara sa te strane, pa sam pretpostavljao da niko neće da se muva pored zida.
E, to je ono što mi je nezgodno u gradovima, ako se svira u sred leta: moram noću da se uparkiram negde u blizini centra, zbog sviranja (naredno pre podne), a vrućina je ako su prozori zatvoreni. Posle dnevne svirke izađem iz grada, pa se vratim za večernju.

*

29.08.2013.
Dva smora danas: jedna baba i onaj u plavoj majici (sa fotografije, dole).
- Taman da počnem da sviram, kad dolazi baba i buni se... Kaže tamo pozadi je neko bolestan i smeta mu galama. Pre svega, tamo pozadi iza mene su neki zatvoreni lokali, ja ne vidim nikakve stanove. Drugo, kažem babi da ja ne galamim, već sviram lagano.
Ona: "A, znam ja..."
Ja: "Otkud znaš, prvi put sam ovde?"
Ona: "Znam, već su neki svirali tu..."
Uzalud ja pokušavam da joj objasnim da nije isto kada neko svira akustičnu gitaru i peva (zvuk se širi na sve strane) i moje pojačalo koje je okrenutu na suprotnu stranu (i koje je pojačano taman koliko treba).
Ali, nekako uspem da je ubedim da kao ja počnem da sviram, a ona da dođe da mi kaže ako se stvarno čuje tamo pozadi. Posle jedva 10 sekundi, eto nje, kaže: "Čuje se!"
Ja izrazim sumnju da je ona uopšte išla do tamo gde, kao, leži taj bolesnik (ponavljam: iza mene je neki kao prolaz sa loklima, od kojih nijedan ne radi). Poče ona tu da mi histeriše nešto, pa sam je odj...o, s oproštenjem...
Međutim, nije ni prijatno u takvoj situaciji nastaviti sa sviranjem, pa sam, posle 5-6 minuta rešio da se preselim 20-ak metara dalje.

E, tu sad dolazimo do ovoga što sedi na motoru!
Na slici ispod te se vidi da sam se postavio ispred foto radnje koja je zatvorena. A radnja ovog baksuza u plavoj majici je ona sledeća, još mu je i ulaz tamo sa ugla, uopšte nije na ovoj ulici. A on zapeo da me otera... Kaže "ne mogu da te gledam ovde".
Međutim, pošto danas ionako putujem (ne mogu ništa da izgubim), a ovaj mi još naleteo nakon verbalnog "okršaja" sa babom, baš nisam hteo da se sklonim, iz inata. Čak i kada je zapretio da će pozvati policiju. I stvarno je uzeo telefon...
Ali nisu mu nešto došli ti policajci, ili ih nije ni zvao, već samo folirao, ne znam.
A kasnije sam ukapirao u čemu je bio problem. On tako, kada nema mušterija (ili možda u radnji ima još nekoga), sedne na svoj parkirani motor, koji je preko puta mene, i ubija vreme. A ne sluša mu se kako ja sviram...



*

30.08.2013.
- Na brijanje i kupanje (a najviše na kosu) ode tačno 22 litra vode. Imam još 19,5. Moram pomalo da štedim, dok ne vidim šta ću i kako ću. Česma u parku jedva curi, treba da se nađe neki drugi izvor. Uglavnom, imam za još jedno štedljivo kupanje (znači, lagano flašama), ako se ne snađem, A ako ne - u ponedeljak idem dalje, pa ću na benzinskoj pumpi da se natankujem...
- Inače, i juče sam dosta vozio, tako da je do sada, za ovih 7 dana, dosta para otišlo na benzin i putarine.

Ekologija na nivou: zagrevanje vode za kupanje na prirodan način!


- Mesto za sviranje mi je odlično, baš k'o što volim: mirno, stalno prolaze ljudi, a gužve nema. Jedino je osvetljenje slabo, što nije dobro za moj posao (ne valja kad sviram k'o vampir u mraku ), ali šta je - tu je...Ekologija na nivou: zagrevanje vode za kupanje na prirodan način!

*

31.08.2013.
I baš kad je subota!
Ali, nije dugo padala: jedan sat sam samo izgubio zbog kiše, ne mari...


*

1.09.2013.
Ovi su sinoć tu, tačno ispred mene, presedeli cela 3 sata (!). Pričali su, grlili se, mazili se... a ja ni kriv ni dužan morao da budem voajer. Ali, dobro, bar su na kraju platili (2 karte)...


*

2.09.21013.
Idemo dalje...


Stari roker je prepoznao moju instrumentalnu verziju "Leaf and stream", od Wishbone Ash... Bilo mi je drago da se i posle 40 godina neko seća te predivne stvari.
A u vezi sa Wishbone Ash: kada sam se spremao za polazak na ovu turneju, rekoh sebi "aj da uzmem neke CD-ove, da slušam dok vozim". Rečeno-učinjeno: odabrao sam 8 komada. Kad posle vidim... a ono svih 8 su od Wishbone Ash. Stvarno nije bilo namerno...

*

3.09.2013.
Ma, neću da plaćam putarine kad imam lepo mapu i ne mogu da zalutam. Te pare od putarina dajem na benzin. Idem sporednim, malo zaobilaznim putevima, uživam u prirodi, a mogu i da naletim na neki izvor, pa posle dva dana da pijem planinsku vodicu...


*

4.09.2013.
Izvol'te na 'leb, krompir i mlekce...


Najviše mi zapravo nedostaje fizička aktivnost, kad sam na dužoj turneji. Crnogorcima je lako, oni su istrenirani, Ali nama ostalima teško pada kada po ceo dan moramo da sedimo-ležimo-spavamo...

U obavezan pribor, koji motorizovani ulični muzičari moraju da nose sa sobom, spada i kompas! Ovaj sa slike mi je bio u paketu sa malom satelitskom antenom (kao pomoć prilikom pronalaženja satelita na nebu), koju sam u letnje vreme postavljao na haubu kombija pre 6-7 godina (svirao sam samo uveče i nisam imao internet, pa je trebalo nekako 'ubijati' vreme). Kompas mi je potreban da, kada dođem u neki novi grad (naročito ako je noć i nije lako orjentisati se), dok se ne adaptiram, odredim mesto za parkiranje: da me Sunce ne bi udarilo ujutro, dok sam još unutra (pre dnevne svirke), jer bi to moglo da bude mnogo nezgodno (vrućina, a u sred grada sam, pa nema otvaranja vrata). Znači, parkiram se uvek tako da sam uz neku zgradu, koja treba da mi je sa istočne-jugoistočne strane i onda nema problema...


*

Sledeći deo: "Nebeski noktić"

24 komentara:

  1. Ulični, mnogo ti je dobro ovo kad filuješ pasuse odgovarajućim tj. autentičnim fotkama. Mogao si komotno da daš i link za pomenutu pesmu (možda za neki budući sličan slučaj). Ovako, morao sam da odem na YT i potražim je. Od pola čitanja sam, eto, imao i muzičku podlogu. Inače, znam da si se "prodao" B92 ali ja te ipak čitam ovde. Nekad si težio Blic blogu a sad je to baš teška rupa...

    OdgovoriIzbriši
  2. e, da to sam zaboravio, evo sad ću da napravim taj link...

    Da, baš se sparuškao blog na Blicu, mada je i takav verovatno ubedljivo najposećeniji

    Na b92 ima odličnih blogova, tako da sam morao da platim.. :D
    (šalim se

    )

    OdgovoriIzbriši
  3. gotovo , sve sam procitao . ko mi je kriv kada sam alav , pa ne znam da cejfim i " ostavim nesto za sutra " . odavno nisam citao ovako u dahu . onaj sam sto je zamalo osvanuo na blogu sa b92 . koliko sam ukapirao trebao bi za koju sedmicu na turneju ili se vec ?

    OdgovoriIzbriši
  4. pa, ja stalno sviram, par puta godišnje idem na duže turneje, a mnogo puta na kraće, od 3-4-5 dana... ;)

    Na FB stranici se javljam kada idem na sviranje.

    p.s. koliko ti je trebalo vremena za sve? :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pa nisam stopao vrijeme , ali recimo 2 puta po 3 i po sata , sa odredjenim prekidima izmedju. Citao sam i komentare tamo gdje ima , gledao onih par klipova ... Cestitam prinovu u porodici , i kod mene gmizu po stanu :)

    OdgovoriIzbriši
  6. 13 mjeseci sin i 4 godine cerkica , upravo sam na putu da ih pokupim iz jaslica , a vani kisa , a supruga autom na poslu :) ok nije daleko od stana , 10 minuta pjeske ...

    OdgovoriIzbriši
  7. nisam odgovorio ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sve ok , malo je kasnila objava komentara pa nisam bio siguran da li sam uopste odgovorio :)

      Izbriši
    2. nije kasnila, nego je uključena opcija odobravanja komentara. Iako sam ih sve do sada odobrio, ta opcija mi služi da neko ne bi napisao neku privatnu informaciju o meni (gde živim, gde sviram i sl.).

      Izbriši
  8. Logično da će baba da davi :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Originalan i veoma interesantan blog. Voleo bih da znam da slikam/pevam/sviram, ali sam operisan od svega. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. za sviranje ne treba neki poseban talenat, za komponovanje (koje je umetnost) treba... zato, ne budi strog prema sebi ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. Откад не послу не могу да отварам блогове било које врсте, нисам у току. Имам проблема и да пратим и да одговарам. Б92? Откад? Јес` да ни онај "Блиц" није више што је био, нити је оно што је требао бити, али све што има везе са Б92 није ми омиљено. И сад ти! Ето ти га на! Мораћу да направим изузетак. Што се тиче турнеје, бар ти није било досадно. Баба којој смета сунце кад изађе, романтика на обали, позер на мотору... Чек` мало. Да ти ниси био на турнеји по Црној Гори?

    OdgovoriIzbriši
  12. Ne moraš da ideš na B92, sve što je tamo - i ovde je... ;)
    Inače, ima mnogo dobrih bčogova tamo, da znaš.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Знам да има. Свраћао сам раније. Омиљени ми је Стронгмен. Елем, читаћу ја овде као и пре. Они ме не интресују. ;)

      Izbriši
  13. a na fb stranici ima još i više ;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Morao si i mene pomenutu u ovom postu... :-D :-P

    OdgovoriIzbriši