FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

25. 09. 2010.

VOZOVI

Proveo sam dobar deo mladosti po vozovima. Jednom sam u komadu 30 dana "živeo" u vozu! To je bilo 1991. Uzeo sam "inter rail" kartu (kasnije još par puta).
Sa tom voznom kartom si mogao da putuješ mesec dana po (skoro) svim Evropskim državama.
Uslov je bio da imaš ispod 26 godina.
Kada putuješ od jednog mesta do drugog, upišeš polaznu i krajnju stanicu u prazna polja
i kondukter posle samo overi to (izbuši ili napiše nešto...).
Granice su se još tada prelazile bez velikih kontrola. Iz Nemačke sam odlazio u Italiju, a da me niko nije ništa pitao. 
Znači Nemačka carina na izlazu, pa Švajcarska na ulazu, pa na izlazu, pa Italijanska na ulazu u Itaiju...
Jednom čak ni kondukteri nisu ulazili od Nemačke do Italije, ili nisu hteli da me bude, ko zna...
Nekada na granici udje carinik, ali samo prodje i ne traži svima pasoš na uvid 
već samo "sumnjivim" tipovima... meni obavezno, hehe - taj sam! Čim imam ranac i gitaru...
Te "inter rail" karte su bile mnogo dobra stvar.
Tako ja sviram, recimo, u jednom gradu pre podne, a, popodne sam već u nekom drugom. 
A, uveče sednem lepo u voz i... spavanje!
Naravno, izaberem neki poluprazan voz, da bi ceo jedan kupe mogao da bude samo moj. A, ako se desi da se usput voz napuni i udju ljudi i u "moj" kupe? 
Pa, ja lepo izadjem na narednoj stanici i - u drugi voz!
Ili, ako dodjem u neki grad prerano (počinjao sam svirku oko 10-11 pre podne)... Ništa, napravim još jedan "krug".
Odem do nekog bližeg mesta (još malo odspavam) i vratim se ponovo.

Sećam se kad su jednom u moj kupe upali neki Englezi (4-5 njih).
Pošli ljudi na "oktober fest" , u Minhen.
Svaka druga reč im je bilo ono "faken". Za bilo koju stvar su morali da kažu da je  "faken"!
Elem, imali su PUN jedan ranac sa pivskim limenkama (punim , naravno).
Pili su k'o... Englezi!
I meni su uvalili pivo (u sred noći), pa sam posle počeo da im sviram neki BLUES... 
Al', posle 5 minuta oni su već svi DO JEDNOG hrkali (taj jedan je ostao budan)!


Inače, u Nemačkoj su vozovi tačni. 
Nekad taman pomisliš: "a-ha, evo, kasniće!", kad on... eto ga stiže!

Našao sam bio i neku varijantu za pranje kose toplom vodom (u umivaoniku). Čak i za sušenje! Neka "duvaljka" je postojala u umivaoniku, odakle je duvao topao vazduh (odozgo). Pojma nemam čemu im je to služilo.
Naučio sam i kako sa 1,5 litra vode (iz flaše) oprati kosu.
A, za kupanje... dobro, mora se ponekad prenoćiti u nekom jeftinom pansionu.
Mada sam čuo i za varijantu - tuširanje na benzinskoj pumpi, ali, nisam probao.

Najsmešnije je bilo kada sam morao da punim baterije za pojačalo (bile su unutra u pojačalu). Obično sam to radio u čekaonici, ali, u nekim čekaonicama nije bilo utičnice za struju, pa sam iste nalazio izmedju koloseka.
Ljudi, koji su bili u blizini, čudno su me gledali, jer im nije bilo jasno šta ja to muvam tamo. 
Pojačalo je bilo u nekoj kutiji od kartona (kutija od cipela), koja mi je služila, u toku dana, kao "kasa".
Oni su gledali kako ostavljam tamo izmedju koloseka neku sumnjivu stvar i vraćam se na klupu. Verovatno ih je to i ohrabrivalo, jer da sam ostavljao tu kutiju i odlazio - sigurno bi zvali policiju.
Ipak, i ovako me čudi kako nikada niko nije pozvao obezbedjenje, da provere da ne postavljm možda bombu...

To su neke stvari sa početka moje karijere.
Sada imam jedan mali kombi, unutra krevet (sa posteljinom i jastukom), bejbi vlažne maramice (za "kupanje"), balone za vodu (u letnje vreme),  mali TV (i DVD), veći broj kvalitetnih baterija... itd.

Pa, i ja sam, bre, valjda u nekakvom 21-om veku, majku mu!!!


.

Broj komentara: 12:

  1. E, to sa flašom stvarno može. Meni skoro bio pokvaren bojler, pa sam i ja uhvatila flašu. Kontam da nam je i kosa slične dužine, pa potvrđujem da je litra i po taman. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. al' ako se pripazi ...
    A, možeš li sa flašicom od pola litra da opereš ruke SAPUNOM ?

    Ja mogu ... 4 puta (čak i 5 puta , ako pripazim).
    Imam i svedoke !!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Malo pokvasiš, dobro nasapunjaš i onda udri! Inače, i dalje postoji diskoteka Citadella u HN-u, ne znam kako je onomad bilo tamo, ali sad je, meni bar, tamo fuj.

    OdgovoriIzbriši
  4. 1997. je to bio, kao "open theatre" ,
    baš super mesto za manje koncerte.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ma, sad fenseraj, ni ne podseća na mesto za koncerte. Meni krivo što nisam rođena ranije. Nemaš gde da odeš da čuješ nešto normalno, o koncertima možeš da sanjaš. Bilo jedan rok kafić u mom mestu. Kad sam ja imala 16-17, svakog vikenda bile svirke, totalno opuštena atmosfera. Bilo je to OK mesto dok ja nisam krenula na faks. Kad sam otišla tamo letos... Šta da ti kažem, dens onaj nesrećni, puštali Funky G, Dr Igija... Ja gledam onu masu, svi skaču k'o pomahnitali. Neka deca za stolom pored, nemaju ni 15, a pijani k'o du*eta. Možda je bezveze da morališem, ali ja sam sa 15 godina sedela u parku sa društvom, u pola 11 smo morali da budemo kod kuće. Kad je čuveni dens bio u punom jeku (imala sam 10 godina), ćale me je pustio malo da odslušam sve to, ali me je ubrzo na finjaka (tj. na kvarnjaka) uputio u drugom smeru.

    OdgovoriIzbriši
  6. Viši inspektor Bešević30. 10. 2010. 16:39

    Cuh skoro od nekog lika kome je neki sa robije pricao kako se kupaju sa 1,5L vode,komplet. :)
    Realno sa 5L vode mozes da se okupes tip top,a mi svi trosimo po 20L minimum.
    Ja mozda i vise,posto se kod mene nema bojler nego je topla voda centralna i onda samo udri. Englezi...pa mislim Englezi...ali kao i mi JEBIGA! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Viši inspektor Bešević30. 10. 2010. 16:56

    A bogami i standardi do kojih si dogura sa kombijem,krevetom i postljinom i TVom su na zavidnom novou. Samo da benzinske pumpe uvedu neke tus kabine za par eura i k'o Bog! :)
    Ja sam inace jednom prao na lavabou u WCu na benzinskoj pumpi u Budimpesti. :)
    Kada sam zavrsio,kao da sam se opet rodio. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. E, ja bih bas voljela na tako neki put po Evropi vozom da se zaputim. Ima i danas mogucnost da se vozis cijeli mjesec dana s jednom kartom, ali ne pronalazim nekog voljnog da mi se pridruzi.Sama nisam dovoljno hrabra za taj poduhvat. A kupanje s nekoliko litara vode sam davno apsolvirala, ali ne bih na to da se vracam, uzasno je.Bas volim da se razbacujem vodom :)

    OdgovoriIzbriši
  9. E, biće jedan poseban tekst o kupanju...

    OdgovoriIzbriši
  10. Da, stvarno bi bilo divno lutati svuda po malo... Oduvek zavidim tati na takvim avanturama. Eee, sto se nekad dobro zivelo...

    OdgovoriIzbriši
  11. Pa, pozdravi tatu. Verovatno smo tu negde po godinama.

    OdgovoriIzbriši
  12. Tjomi, ne mogu da zaboravim kad nas onog vrelog majskog dana pred pred pocetak juna 1992 istera onaj kondukter iz voza posle Thessalonikija, da crknemo od zedji po onim njivama..hahaha :)

    OdgovoriIzbriši