FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

25. 04. 2013.

MRTVAČKA KOLA


Kratke priče sa Facebook stranice: Februar - April 2013.

==================================================================
Napomena: komentari na kratke priče koje slede, mogu se pogledati na Facebook stranici koja je povezana sa ovim blogom.
==================================================================


1. Ima neki stepenik na ulazu u banku ispred koje sviram i sinoć su se tu okupljali tinejdžeri: sede na tom stepeniku, a onda im naiđe društvo... tako da sam morao da se preselim privremeno, jer njih 20 potpuno zakrči taj deo ulice, tako da od posla nema ništa. Zato ću večeras da ponesem flašu sa vodom da pre početka svirke polijem malo dotični stepenik. Već sam radio slične radnje u karijeri, a na jednom mestu sam jednom sipao ulje iz sardina, jer je bilo toplo, pa bi voda isparila za 10 min.

2. Uhvatio sam prečicu, da ne bih prošao pored bolnice, gde često čekaju u zasedi, ali su me zaustavili kilometar dalje. Policajci. Pre 5-6 minuta. Znam im sve noćne jazbine, no ova je neka nova. Ali, dobro, ovi su bili neki "kriminalci", mislim nisu saobraćajci već 'vataju lopove. Tako da ih nisu zanímale moja vozačka i saobraćajna, već samo pasoš. A, fazon je da ja vozim već 8 god. sa međunarodnom vozačkom dozvolom, a trebalo bi ponovo da polažem ovde u EU, ali neću. Upisali su me u tefter, pa ako bude nekíh sr.... kao, biću osumnjičen, šta li... Sad ću malo da sredim krevet, pa spavanje. Ujutro na svirku, pa opet malo vožnje do sledećeg grada...

3. Jao, prilaze dve "lujke" (ko ne zna šta znači taj izraz, neka konsultuje leskovčanski rečnik) i kaže jedna: "Ajde, sviraj nešto romantično". Ja sam, pošto sam video da su "lujke", nastavio da sviram, ne obraćajući pažnju na njih. Nakon 10 sekundi, ponovo će ta ista: "Sviraj nešto erotično". Ja sam samo dao znak rukom, koji je trebalo da znači "ššš... ne ometajte me". Ali, biće da nisu razumele. I, baš u tom trenutku je počela da pada kiša malo jače (inače me zaj.... ceo dan), pa sam brzo skočio da prebacim stvari 3-4 metara dalje, ispod tende od kafića. I, tako sam se otkačio od njih, odoše...

4. Pre jedno 14 meseci su me 'apsili u ovom gradu, u kome sviram ovih dana. Ušao sam i vozio 50m u kontra smeru u nekoj jednosmernoj ulici (bilo je kasno noću, prazan grad), da bih prekratío put do parkinga, ali su me panduri iz daljine videli, pa su me posetili. Bilo je detaljnog pretresa, malo tu na parkingu, a više u dvorištu policije, dokle su me sproveli u pratnji (jedan džip íspred mene, drugi iza mene). Imam sve detaljno zabeleženo u svesci, ali nikako da taj tekst stigne na red za blog. Ali, biće, kad-tad. Mojoj ženi i njenom bratu, kad sam im prepričavao taj događaj, najsmešnije je bilo ono kad su mi policajci rekli da podignem nogavice, valjda da provere da tamo ne krijem neko naoružanje. Ja povuk'o nogavice prema gore, a oni su mogli da vide ispod pantalona... pidžame, uvučene u čarape.

5. Juče dok sam vozio, a baš je bilo negde oko ponoći, "zalepio" mi se neko otpozadi i nikako da me obiđe. Pošto me to nerviralo, + smetalo mi njegovo svetlo u retrovizoru, počnem ja da usporavam. Morao je na kraju da me prestigne. E, sad, pošto su to bila mrtvačka kola, plus je bila ponoć, ako neko može da mi odgovori na pitanje: Time što me je pretekao, dal' sam ja njega zaj... il' sam se zaj...? Mislim, kako je po sujeverju u ovom mom slučaju? 'Oću li još dugo, il' da počnem polako sebi da kupujem opremu...?

6. Drveće golo, bez lišća, čudno... Iz kafića u blizini postavili najlonske zidove, ali ipak niko ne sedi napolju da mi galami dok sviram (svi su unutra), čudno... Čudno mi je zato što sam prvi put u ovom mestu u zimsko vreme. A, juče, u vezi sa onim mrtvačkim kolima, zaboravio sam da napomenem da sam malo posle toga pregazio žabu (nisam mogao da je izbegnem, na žalost), tako da je ona izgleda platila ceh, a ja ima da vozim još 250 godina, godina gore - godina dole...

7. Pita me pre neko veče jedan dečko koliko dugo sviram gitaru. A, to je, kao, vrlo važno kod početnika: ako neko svira 2-3 god. on je kao stari gitarista u odnosu na nekoga ko svira 6 meseci. Ja sam mu odgovorio: "Dugo, dugo...". A, baš je bilo 30 godina i 2 dana od kako sam dobio prvu gitaru (pogledajte tekst "Upoznavanje sa muzikom"). Inače, u početku se brzo tehnički napreduje, kasnije ne toliko, više se dobija na rutini. Eto, kad čujem kako je Vlatko svirao na "Akustičnoj traumi" iz 1982. čini mi se da ništa lošije nije svirao tada, nego što svira sada, nakon 3 decenije.

8. Na glupa pitanja dajem glupe odgovore! A, ovaj je neki pacijent bio. Celo veče tumara naokolo bezveze. I, u jednom momentu prilazi (i pre toga se šunjao tu, u mojoj blizini) i pita me: "Znaš li da sviraš neku drugu stvar?"  Ja: "Ne...".  Nisam prekidao sviranje, iako je on ponovio isto pitanje, a i ja isti kratak odgovor. Ha! To bi bilo zanimljivo da sviram non-stop istu stvar, he he... Njemu je sigurno i zvučalo (kad je duduk za muziku, a i za život, reklo bi se) kao da celo veče sviram jedno te isto... [p.s. "I want to hold your hand" (The Beatles) sam bio "opleo" kad mi je postavio to svoje pacijentsko pitanje]

9. Dokaz da mi je mnogo udobno spavanje u kombiju, kao što sam već nekoliko puta napisao u tekstovima na blogu, je i ovo: Sinoć sam stigao kasno kući, pa pošto nikoga nije bilo u stanu (moji su bili kod babe), ostao sam da prespavam u kombiju, u garaži...

10. Zajebava me deda, hoće da mi da pare u ruku. Ja razumem šta hoće, ali se pravim lud i ne prekidam sa sviranjem. On insistira, kaže da pružim ruku, pokazuje mi kako da okrenem dlan prema gore, pa da mi on na njega stavi te svoje pare. Ja: "Hvala, neću...". On: "Zašto, pa hoću da ti dam 1€, u čemu je problem?"  Dok sam ja njemu odgovarao i postavljao kontrapitanje "Jer sviram... A, u čemu je problem da staviš tamo?" (pokazujem pogledom prema koferčetu), on mi je stavio na koleno taj svoj drljavi evro, koji je istog momenta pao i otkotrljao se negde ispod ranca. Meni nije najjasnije šta je on hteo. Može biti da je želeo da me ispoštuje na neki svoj način, ali nije mu neki način...

11. Poslednja mini-turneja, pred "godišnji odmor". Neću da sviram nekoliko nedelja, jer za 10-ak dana (par dana gore, par dana dole) postajem po drugi put ćale, pa moram da budem kod kuće, jel' tako... ;)

- Rodila se ćerkica baš na moj rođendan, tako da od dogodine pa dok ne odapnem ima da jedemo po dve torte tog datuma -

Broj komentara: 13:

  1. Još jednom čestitka zbog dobitka kćerkice, neka je sa srećom!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Neka ti je ziva i zdrava. ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Fala, fala... :)

    Lepo je biti fader, što jes-jes... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Nek je ziva i zdrava, cestitam!

    OdgovoriIzbriši
  5. Čestitam ti... neka je živa i zdrava. Sve najbolje...

    OdgovoriIzbriši
  6. Прво, мурија је мурија. О којој год да се држави ради, сви до једног се понашају на исти начишн. Потпуно идентично и предвиљиво. И после се љуте кад их неко назива приглупима... хм!
    Друго. Спавање у комбију, у својој гаражи, а кревет ти је ту на пар корака!? Опрости али није ми јасно. :) Много си се бре навикао на то чергарење. Баш је супер што си постао ћале (опет) па ћеш морати да будеш кући.
    Треће. Колико људи, толико ћуди. Није то џабе речено. Деда је вероватно био сујеверан, није хтео да баци новчић већ да га некоме да. Сретао сам већ тај тип сујеверних. Сматрају да ће имати мање новца ако га "баце".
    Четврто. Ако је ауто био "мечка" са слике, само опуштено. То је стара "стоадва`естројка". Спорија је од свих на путу. Толико је спора да има да се наживиш ако с њом по смрт одеш...
    Пето и најважније: СРЕЋНО ТИ БИЛО РОЂЕЊЕ ЋЕРКИЦЕ! Да буде најбоља ћерка коју је свет видео. Нек` не слуша никога осим тате! ;) Љуби је тата. Да је чуваш, мазиш и размазиш.
    П.С.: Опрости што не свраћам чешће, у којекавким сам обавезама ових дана, да бог сачува. И да, заборавих да ти честитам рођендан.

    OdgovoriIzbriši
  7. - Brate, Lomitelju, ja kod tebe svraćam redovno, ali ne'am ništa pametno za kasti, pa ćutim i čitam... :)
    Bai d Wei, smem li da ti reklamiram kafanu ovde kod mene?

    - Pa, udobnije mi je u kombiju, nekako mi više prija. A, i mrzelo me da izlazim. Mogao sam odmah da spavam, a da sam se penjao u stan, izgubio bih bar pola sata na putu do kreveta ;)

    - E, to za bacanje novčića nisam stvarno znao. Dobro što si me prosvetlio :)

    - Nije ovaj auto saslike, to sam na Google našao.

    - FALA NA ČESTITKAMA! Kolika beše razlika u danima između tvoje i moje ćerke? 16 u važu korist, ako se dobro sećam... :) Živ bio i ti i svi tvoji!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. И даље сматрам да си блесав што си кунтао у комбију поред кревета :) али твој комби, твој кревет, твој живот... Може, рекламирај, немам ја ништа против. А што се тиче разлике, немам појма. Срамота ме али нисам у току. Моја ћера се родила 05.04. а ти сад сабирај, одузимај... ;)

      Izbriši
  8. Što nešta imam neki predosjećaj da će zbog gaženja te žabe mala juniorka navijati za Juventus :-D :-D :-D

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja sam upravo otkrio ovaj blog,sad si mi ga poslao na stranici,i super je! Cestitam rodjenje cerkice! budi oprezan,ako te zaba zezne pa bude navijala za Juventus,nece valjati! Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  10. nikako, na vreme ćemo početi sa pravilnim usmeravanjem... ;)

    OdgovoriIzbriši