FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

26. 03. 2012.

NISAM JOŠ ZA KRSTAČU


==================================================================
Ovo je šesti po redu post iz serije "Novogodišnja turneja 2011-2012."
Prethodni delovi:
1. "Music is everything"
2. "Nevolje sa kišom"
3. "Kuče sa kapuljačom"
4. "Sponzoruša"
5. "Šišarka"
==================================================================

28.12.2011.

- Kamion je stao, jer iz njega raznose robu (kutije, pakete) u obližnje prodavnice. Smeta mi, ali znam za te fazone, pa trpim... Ali, došao je još jedan, pa stao iza tog prvog. Čekao je, nije mogao da prođe. I, naravno, "naslikao" se tačno ispred mene, baš ga briga što ja sviram. Uhvatio sam vozačev pogled, pa sam ga (onako, gestikulirajući k'o pantomimičar) zamolio da se vrati malo unazad. I tako i tako čeka, pa mu je isto ako to radi malo dalje. On se vratio 2-3 drljava metra unazad, iako bi mi mnogo više značilo da se vratio 5-6 i da je, dok čeka, recimo ugasio motor... kao što nije. Srećom, ovi iz prvog kamiona su bili brzi, pa su posle nekoliko minuta kamioni otišli u "duetu".

- Snimio sam zvezdu posta "Džukelama ne možeš ugoditi" U'vatio sam ga na spavanju... To je onaj poslednji sa snimka.


- Po ranije napravljenom planu turneje, trebalo je da danas odem do jednog gradića, koji je udaljen oko 60 km odavde, ali stvarno me mrzi, tako da ostajem ovde i danas i sutra. A, onda - noćno putovanje. To mi nije problem, jer ionako uvek kasno zaspem, ali zato obožavam da popodne, između dve svirke, odspavam sat, sat i po. A, da sam putovao danas između dve svirke, to ne bi bilo moguće.

- Našla je jedna žena neku paru na ulici, pa je nije uzela za sebe, već je ubacila kod mene u koferče: 1€. Posle pola sata, 5 metara dalje, i jedan čovek nađe neku paru (al', ne dade mi je)... Pa, to je neko sejao pare, izgleda...

- Neka deca su se igrala po ulici, pa su počela da se jure oko mene (trčeći u krug). Ja, sam se nešto, kao, pobunio, a njih je otac prekorio, a zatim i poslao jedno od te dece da ubaci nešto. Meni je malo bilo neprijatno. Mali je ubacio i pitao me: "Znaš li da sviraš?".

- Dva drugara se kao deca igraju, kriju se oko kombija (kombi je od radnika iz kafića), pa im smešno... A, i meni je, jer je jedan od njih prethodno ubacio 2 €.

- Naiš'o je jedan poznanik, znam ga iz viđenja od prošle godine. Kaže mi da sviram nešto "nice". Ja sam se malo nećkao, a on: "tvoj favorit..." (dobro da nije rekao: "sviraj ono što najbolje znaš", jer to mnogo nervira muzikante). Ja: "Ok, ova mi je trenutno omiljena, jer mi je poslednja ušla u repertoar". I, odsviram mu "Sećanje na Alhambru". Dok sam je svirao, zastade još jedan tip, kasnije sam saznao da svira violinu. A, nešto pre svega toga, jedan čovek je ubacio puno novčića. Pola njih je upalo u kofer, a pola se rasulo naokolo. Jedan se otkotrljao malo dalje, pa sam čekao pogodan trenutak (bilo je kasno i malo prolaznika) da skoknem do njega i vratim ga na mesto. Ali, taman su poznanik i violinista otišli, neka devojka ga je primetila i stavila u svoj džep... e, jbg...

- Crno, ogromno kuče, već treće veče za redom mi prolazi kroz radnju, tj. između mene, pojačala i kofera. Ovoga puta pokušava da me poljubi u lice (ili pomiriše)...

- Stali na sred ulice i pričaju. Kasno je, pa mi kvare mirnu atmosferu. Da je dan - ne bi imalo veze, ali u ovakvoj situaciji nije svejedno da li je tišina (tj. samo se ja čujem kako sviruckam) ili se neko dere u blizini. Ali, šta ću... nemam prava da ih oteram, a ne mogu ni da ih zamolim da se udalje, jer nisu baš sasvim blizu mene, ali sa zato odlično čuju.

- Idu dve devojke ulicom i bacaju, onako baš "seju" za sobom, papirne reklame (veličine 15x10 cm, recimo), umesto da ih dele prolazicima. Nervira me đubre ispred radnje, pa sam te najbliže pokupio i bacio u kantu za đubre.

==================================================================

29.12.2012.

Najlepši dan od početka turneje. Sunčan. Ali, što ono kažu, "zubato Sunce".

- Pre nego što je ušao u apoteku (iza mene), ostavio je cigaru da ga "čeka". Gledam i mislim: "Pa, je l' ovome stalo do zdravlja ili nije?" Jer, ide u apoteku - znači brine za zdravlje. Sa druge strane, pušač - znači ne brine za zdravlje. Kontradiktorno ponašanje. (Onima koji bi stavili primedbu da je čovek možda u apoteci uzimao nešto što nije za njega, ja odgovaram: ne kvarite mi teoriju, pliz!)

- Baba prilazi i dere mi se u uvo. Nešto u vezi neke osobe... da li je poznajem. Ja, naravno, ne prekidam sa svirkom, jer mi se ne isplati da ulazim u dijaloge sa babama koje su, osim što su očigledni "pacijenti", malo i nagluve...

- Pop nosi naočare za sunce... I to neke velike, k'o Dženis Džoplin, ha, ha... Ima i toga.

- Traži mi da mu sviram "Soldier of fortune" od D.P. Mnogi su mi to tražili u životu, a mene je uvek mrzelo da skidam to, iako je pesmica lagana za "skidanje"...

- Majka sa dva deteta: ćerka ima oko pet godina, a sim oko dve, dve i po. Mala je ubacila paru, a klinac svoju stisnuo i ne pušta je. Majka ga bodri: "Ajde, ajde...", a on - ništa! Majka: "Novac, hajde..." I, on se sagnuo i počeo da uzima pare iz mog kofera...

- Sunce mi je otpozadi, pokušava da mi greje leđa. Ali, slabo nešto. "Zubato", zimsko Sunce. Odgovara mi tako, da se ne bih oznojio, jer sam pod full zimskom opremom (videti: "I samo slušam vremensku prognozu"). Jedino mi je malo vruće na vratu i na glavi otpozadi. Imam dugu kosu, a na glavi nosim vunenu kapu, koju ne smem da skidam, jer tri dana nisam prao kosu (noćas ću), pa nisam lep.

A, da li je ovaj krst (apotekina svetleća reklama), koji mi je Sunce metnulo na vr' glave, neki loš znak? Ko zna...


Na kraju prepodnevne svirke sam 15 minuta svirao za džabe. Obično završavam tako što kažem : "ajde još jedan da ubaci, pa završavam...". Ali, ovoga puta sam čekao i čekao, i... nisam dočekao - dosadilo mi je. Retko kada odustanem (volim da se inatim), ali ovoga puta jesam. Bio sam umoran, a i dobro sam zaradio ovoga jutra, s obzirom da treći put uzastopno (prepodne) sviram na tom istom mestu. U stvari, bio je to najbolji pazar...
A, uveče ću četvrti put na istom mestu (ispred onog 100 puta pomenutog kafića), pa "palim"!

Popodne-uveče...

- Cigančica je prosila baš tamo gde treba da sviram, pa sam je zamolio da se malo pomeri, ili malo na gore, ili malo na dole (strma ulica)... Bila je fina, pa se malo udaljila od mene. No, ona se više "zajebavala" sa nekim balonom koji je imala u rukama, nego što je "radila" (prosila). Ali, i bolje je tako: deca treba da se igraju, a ne da rade!

- Kolega violinista (Rumun), prolazi (završio svoje) i kaže: "hladno...". Reče da je inkasirao 20 €, što mu je dosta za taj dan.

- Baš kada sam menjao bateriju, nailazi kolega "harmonikaš" (iz prethodnog dela: "Šišarka").
Kaže: "Otišla baterija, a?"
Ja: "Jeste, ali imam drugu".
On: "Je l' će sad sa tom novom jako da se čuje?"
Ja: "Ne, isto će, ali mogu još 20 sati da sviram sa njom".

- Naišla je i "Sponzoruša" sa svojim Sponzorom (iz dela "Sponzoruša"). Popričali smo malo. Idu na skijanje...

Po završetku svirke - promena grada. Put dugačak 110 km.
Usput pranje kose i tako to...


==================================================================
==================================================================

Sledeći (i poslednji) deo: "Srećna Nova godina"

==================================================================
==================================================================

Broj komentara: 10:

  1. A ja bas mislio da ti pokvarim teoriju, ali ajde necu :)
    Znaci ne volis da komuniciras sa babama "pacijentima" lol

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma, ajde, slobodno, to sam samo napravio odstupnicu ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. 110 километара. У праву си, уме то да потраје. Него, да ниси ти то инсталирао туш у Добла, а? :) Само пази, немој да претичеш док испираш шампон...

    OdgovoriIzbriši
  4. He, he... pa, dobro, stanem pa operem kosu... nisam još usavršio to da perem glavu dok vozim :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ulični, koliko je prošlo od tvog poslednjeg obraćanja uredništvu Blica sa željom da ti dopuste prostor na njihovom blogu? Koliko se sećam, nije bilo odgovora, je li? Možda da ih kontaktiraš još jednom? Pomeni i ovaj blog, neće da odmogne. I dalje mislim da bi tamo imao "svoje mesto pod suncem". Znam da ti je stalo do reakcije (komentara) čitalaca a na Blicu bi, cenim, toga bilo kudikamo više. Eno, tamo su (u nedostatku svežih tekstova i autora) dali osobi da napiše sažet putopis star 8 godina koji je već objavljen na TV-u. Nije mu loš stil ali verujem da će stati posle nekoliko objavljivanja (ako i toliko). Ubeđen sam da ti ne bi stao. Čoveku koji dobar deo godine živi nomadski, u ograničenim uslovima i uz stalno prisustvo neizvesnosti, ne bi bilo teško da, s vremena na vreme, baci nekoliko pasusa na virtuelni papir koji čita malo više ljudi. Naprotiv, mislim da bi dobio dodatni motiv za svoje pisanije. Ako ništa, bar bi razmrdao onu učmalu rubriku tamo. Ali, Veliki Brat se pita... Pokušaj, ipak.

    P.S. Vidim da je Alhambra "primila pelcer" kod tebe. Iako je ta kompozicija jedna od mojih muzičkih želja (čime sam te podsetio na nju), neću tražiti procenat od ubačenih novčića za vreme njenog izvođenja. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ma, batalio sam malo to sa Blicem. Nisam uspeo nikoga da "na'vatam", a pokušavao sam i na Twitteru, gde Marko (Glavni) ima nalog. Kada bi mi dali, verovatno bih uspevao da napišem po jedan post u 10-15 dana bez problema (+ malo re-rabljenje starih), ali k'o što mi reče Dražić sa njuz.net-a (pitao i njega za kontakt sa nekim iz Blica) "oni tamo (u Blicu) se razvaljuju od posla, tako da im je blog poslednja briga".

    Dosta pišem za acmilan-serbia blog, pa se tamo izduvavam. Zato i kasnim često sa novim postovima ovde kod mene.

    Pronađi na B92 jedan blog koji piše neka žena koja putuje biciklom po svetu, biće ti zanimljivo...

    Pa, kad bi' ti davao % od Alhambre, ti bi uskoro bio bogat čovek, čoveče... ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Pravo me zaintrigirao ovaj krst iznad glave, a mogu ti reći i da ti dobro stoji :D :D :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Pa, probaj i ti, možda će i tebi... :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Nisam mislio da ti dobro stoji što mi liči na grob ili nešto slično, nego me podsjećaš na neko svešteno lice :D

    OdgovoriIzbriši
  10. A, ja sam baš mislio na grob... aj, dobro, nema veze... :)

    OdgovoriIzbriši