FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

27. 09. 2010.

KAKO SU MI UKRALI GITARU

Imao sam ovu gitaru samo 50-ak dana
U godinama u kojima je carevala hiperinflacija, za male pare mi je jedan tip napravio gitaru sa dva vrata.
Bila je neobična zato što nije bilo čivija nego se štimovala na kobilici. 
Mnogi nisu znali za tu mogućnost, pa su me pitali koji mi je to instrument, kako mu je ime...
Ali malo mi je bila "tvrda" ta gitara, pa su me boleli prsti od sviranja (visoko su bile žice, u odnosu na vrat [pragove])!

Počeo sam da sviram na njoj februara 1994-te.
Krajem marta iste te godine sam se nešto muvao po Italiji...
Putovao sam jedne noći iz Fodje za Rim.
Bio sam mnogo umoran, jer sam predhodnu noć proveo u brodu, a predhodni dan svirao...
Uđem u neki kupe gde je, pored prozora, sedeo neki crnac.
Ja sednem odmah do vrata, skinem jaknu...
Crnac mi kaže da pripazim na svoju KOŽNU jaknu, jer ima lopova po vozovima.
A, jakna je bila od turske "kože" (35 DM cena).
Zaspao sam kao priklan...

Probudio nas je, i mene i crnca, radnik sa železnice... na stanici u Rimu!
Voz je bio stigao, putnici izašli, lokomotivu odvezli u garažu i... tu nas probudili!

Nema mi gitare!!!
Od muke da je tražim... čak i ispod sedišta sam proveravao (u vozu !)
Počnem da psujem, da se derem ...
Onaj radnik sa železnice koji nas je probudio me pita da li sam "Slavo" (Jugoslavo...), prepoznao psovke.
Posle, kad sam razmislio malo, čini mi se da sam mogao da se setim da je neko tokom noći otvorio vrata kupea, a ja sam samo na tren otvorio oči... bio sam mrtav umoran...

Sreća što sam pri sebi imao para, pa sam tako kupio neku "raketa" gitaru, da bih mogao da radim...
Ništa futrola, ništa kaiš!
Stavio sam neki zidarski konac umesto kaiša...
Kasnije sam tu i staru gitaru - isekao i spojio ih, pa sam tako dobio gitaru sa dva vrata, ali po 6 žica na svakoj. 
Na njoj sam svirao narednih 11 godina.

Foto je iz BG, 1994.
To je ta gitara sa dva vrata.
Gornja je stara, a donja ta koju sam kupio u Italiji.






2 komentara:

  1. lopov ne bira,on samo gleda da drpi,pa sta bude,tako je otisla i tvoja gitara,i ako verovatno nema pojma cemu sluzi,on je "uplasio" sto se kaze

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma, to je neki "naš", jer sam čuo da se oni bave tim radnjama po vozovima noću. Pitam se samo za koliko ju je 'utopio'...

    OdgovoriIzbriši