FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

04. 04. 2012.

SREĆNA NOVA GODINA


==================================================================
Ovo je sedmi po redu (i poslednji) post iz serije "Novogodišnja turneja 2011-2012."
Prethodni delovi:
1. "Music is everything"
2. "Nevolje sa kišom"
3. "Kuče sa kapuljačom"
4. "Sponzoruša"
5. "Šišarka"
6. "Nisam još za krstaču"
==================================================================

30.12.2011.

Alarm sa telefona me je probudio u 9:30. Pojeo sam nešto na brzinu, pa, kao, ajde da zatvorim i odmorim oči još minut-dva (to je zato što sam noćna ptica, mnogo kasno zaspem, a popodne imam samo sat-sat i po da nadoknadim)...

Uspavao sam se! Propustio sam jutarnju svirku i tačno znam i za koliko sam ostao "kratak" zbog toga. Moraću posle podne delimično da nadoknadim štetu. Ranije ću početi: umesto u 19h, krenuću da sviram oko 17:30 (u šoping zoni, pa posle tamo u ulici u kojoj su kafići).

Dobro, bar sam se naspavao. Probudio sam se u 14:45.

Otiš'o sam do supermarketa. Između ostalog, kupio sam i dve kesice "Nestea", da sAm napravim ledeni čaj. Ali, jednu nisam mogao da nađem još na početku (kada sam kupljene stvari stavljao u kesu), pa sam mislio da mi je ispala unutar supermarketa. Kasnije sam video na računu da sam platio 2 komada. A, druga mi je ispala usput, jer se napravila rupa u kesi. Znači, nije im se dalo...

Baš kada sam zavšio sa beleškama (ovo što sad pišem) u svojoj svesci, čujem "tik-tak" po krovu: sitna kiša je počela da pada.

Posle podne...

Promenio sam 3 mesta. Morao sam da sviram na nekim glupim mestima (ispod balkona), zbog te kiše. Da je bar jako padala, ali nije. Nego taman toliko da ne smem da budem na otvorenom. Batalio sam... Za 1 sat samo 8,6 evra.

Požurio sam u supermarket (da se ne zatvori), da bih kupio super lepak, jer mi se odlepio retrovizor.

Dok sam se vraćao u kombi, razgovarao sam preko telefona sa ženom. Zvala me je da mi kaže da jedna njena tetka (79 godina) ne odgovara na telefonske pozive, ceo dan. Moj šurak (ženin brat) je otišao do njenog stana, ali... zaključano iznutra, mora da se obije. Čeka se policija...

A, baš danas je trebalo žena i sin da joj odu u posetu.

Tetka, istog imena kao i moje ženče, živela je sama. Muž joj je umro pre 15 godina, dece nisu imali. Pominjao sam je u jednom prošlogodišnjem postu, ono kada smo joj kupovali televizor (tekst "Trgovački fazoni").

Kiše je padala celo veče. Čekao sam da stane, ali nisam dočekao. Idem u drugi grad, ovde sam džabe dolazio.

Na benziskoj gledam... na onom velikom displeju se smenjuju vreme, temperaturu i datum... Prošla je ponoć i već je 31. decembar. Stiže Nova godinica. Neka se svima srećna... ali, ode nam tetka... Ona je sestra ženinog oca, koji je takođe preminuo nedavno (opisano u priči "Addio, Dedolino").

==================================================================

31.12.2011.

Počeo sam rano. Danas je poslednji dan stare godine.

- Dok sam se pripremao, neki klinci su već "stali u red" za plaćanje. Ne, stvarno... čekali su da počenem da sviram. A, mene je bilo sramota zbog "mamca" ("Mamac"), pa sam im rekao da navrate kasnije, jer (kao) neću odmah da počnem, već malo kasnije.

- Jedna Ciganka, sa bebom u rukama, prosila je nedaleko od mene. Non-stop je ponavljala iste reči, pa sam ih naučio napamet. Ono, traži ljudima pare da bi kupila mleko za dete... Na početku joj je dobro išlo, ali kako je gužva postajala veća i veća, ljudi su je sve manje "zarezivali" (primećivali i čuli šta govori). Kad ne zna da ode malo dalje, gde je manje ljudi... Još nije naučila glavne uličarske cake.

- Prolaze Cigani sa Pick-up om, a na njemu veliki zvučnici i "piče" Novogodišnje pesmice. I, traže pare od prolaznika. Jedan od njih mi je rekao: "Daj i ti". Sigurno... Malo što moram da pauziram dok prođu, još da im i plaćam... kako da ne!

Baš pred kraj svirke, prilazi mi policajac u civilu i kaže mi da je neko zvao zbog mene. Ja se, kao, nešto "vadim", ali bio je strog: "Zabranjeno je, skupi svoje stvari i..." Ode on, a ja razmišljam: "Da nije neki 'pacijent', pa me zeza". Ima i takvih, da, da. Otežem sa sakupljanjem svojih stvari (možda ću da nastavim), i gledam kuda će da ode. Kada sam "skoknuo" do kante za đubre, da u nju bacim nešto... Opa! Video sam ga kako je ušao u kola, a znam iz iskustva da policajci u ovoj državi imaju automobile BAŠ TE MARKE. Mislim, oni u civilnim odelima, u običnim autima (neobeleženim kao policijski).

Ajde, dobro, da ne rizikujem za malo. Ionako sam bio na kraju svirke. Bilo je 16:30, a počeo sam u 10:15. Ali, vratiću se, normalno. Samo ću napraviti pauzu od 2 sata, pa nastavljam.

Uveče...

Predostrožnosti radi, otišao sam da sviram malo dalje od svog uobičajnog mesta. Malo "dublje" u trg. Isti ljudi prolaze i tamo, a čak je i malo mirnije mesto, jer je dalje od ulice kojom prolaze vozila. Dobar fazon. Ako opet dođe isti policajac, ja ću malo da se pravim nevešt. Kao: "Pa, je l' i ovde ne može da se svira?". Kao da sam bio ukapirao danas da je mesto na kome sviram problem... Mala je verovatnoća da me "potrefi" isti pandur, ali ako se baš desi, moram da imam spremljenu neku priču. Glupo bi bilo da me u'vati dva puta na istom mestu.

==================================================================


1.1.2012.

Nova godina. Na početku večernje svirke, žena me je pozvala telefonom. Nije joj dobro, ima temperaturu. A, i sutra u podne je tetkina sahrana...

Trebalo je da sviram večeras (dobar bi bio pazar, jer je Nova godina) i još dva dana, ali... viša sila.

Kraj turneje.

4 komentara:

  1. Juče, dok sam čekao autobus na Ibarskoj magistrali, nedaleko od mene, kola su udarila psa. Nisam video sam udarac ali sam prilično siguran da je kucov sada negde gore i da tamo glođe koske u neograničenim količinama. Iako sam "mačkar" volim i pse, naravno. Zašto sve ovo pominjem? Događaj me nije ostavio ravnodušnim pa sam se u svojoj redovnoj YouTube seansi prisetio jedne stare dobre pesme koju sam odslušao u čast tog kucova... i svih kucova njegove sudbine. Ulični, verovatno je znaš. Jutros pomislih, možda bi ti odgovarala da proširiš repertoar. Ma ubeđen sam u to...

    Dakle... sledi pesma...

    http://www.youtube.com/watch?v=J16RzRMZInQ

    OdgovoriIzbriši
  2. Naravno da znam za tu stvar. Da li beše G. "Čorba" napisao taj tekst, ili mi se pogrešno "javlja"?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemam pojma. Nikad nisam znao te "trivije". Ali, pesma mi se oduvek sviđala a sad je baš "čučnula". Nego, šta misliš, zavređuje li da se nađe na tvom repertoaru? Moj prošli predlog (Alhambra) se pokazao kao uspešan, pa ti vidi...

      Izbriši
  3. Pa, u instrumentalnoj verziji nije ništa naročito. Mislim, nije loša, ima melodiju, ali takvih ima koliko hoćeš... ;)

    OdgovoriIzbriši