FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

16. 11. 2013.

NEBESKI NOKTIĆ


Ovo je drugi po redu tekst sa ove turneje (kraj avgusta-septembar).
Prvi: "Zabranjeno ometanje pilota i uličnih svirača"

* * *

5.09.2013.
Danas smo malo i "mrsili". Za ručak smo imali:
- pile, polovina;
- krompirići;
- lubenica (semenki bez), takođe polovina.

Kad naučim bolje da sviram i budem više zarađivao, biće i celo pile i cela lubenica. Do tada samo polovine... :)


KVIZ PITANJE: Zašto više volim da dobijam sitniš, nego papirne novčanice (€)? U smislu da, kada prebrojim pazar, više volim da sam toliko sakupio gvozdenih novčića, nego da je bilo i papirnih novčanica. Ili, evo ovako: Ako sam počeo svirku pre X minuta i zaradio sam za to vreme 5€, preferiram da NIJE bila 1 novčanica od pet evra, već da je bilo 5 novčića po jedan evro, ili recimo (još bolje) 2x po 1€ i 6x po 50 centi. Zašto je to tako, pitam ja sad vas?
(Sa Facebook stranice)

*

6.09.2013.
Odgovor na pitanje: Pa, ako je samo novčanica od 5€, ne mogu da se nadam da se nastavi taj trend, jer to je izuzetak, a ako je više ljudi ubacilo siću (a ukupno ima 5€), MOGU da se nadam da se nastavi taj trend (na dobroj sam lokaciji, ljudi ubacuju, jednostavno - ide posao).

*

7.09.2013.
Pada kiša... Nadam se da neće dugo, da neće da mi pokvari subotnje veče...
(Sa Facebook stranice)
I nije, ubrzo je prestala


*

8.09.2013.
Pogled sa mog radnog mesta (večeras, početak svirke) na Veneru i "Nebeski noktić", kako moje ženče zove ovakav sasvim mlad Mesec.


Fotograf, doktor i motorciklisti:
- Napravio je dosta fotografija, možda desetak, a ja sam mu dao e-mail i fb profil i zamolio ga da mi ih pošalje. Obećao je da hoće. Znači, ako me ne "ispali", biće taze slika za blog.
- Najnovija stvar u repertoaru je "Doctor" od Wishbone Ash, koju sam večeras malo uvežbavao pred kraj svirke, kada je šetalište već bilo skoro prazno.
- Na prvom motoru je mladoženja vozio nevestu, a iza njih je, sve trubeći, išla kolona od jedno 30 motorciklista. Bajkerska svadba...
(Sa Facebook stranice)

Naravno, lik me "ispalio" za fotografije... :(

*

09.09.2013.
Sletelo mi leptirče na žice...
Sad mi žao što se u tom trenutku nisam setio da mu odsviram "Crni leptir" od YU grupe.


Repriziram Veneru i "Nebeski noktić", zbog jučerašnjih protesta da se ovaj drugi (Mesec) ne vidi dobro!
(Sa Facebook stranice)


Kolega, koji je večeras svirao nedaleko od mene... (nisam to snimio sa radnog mesta, nego sam ja ranije završio, pa navratio do njega)



*

10.09.2013.
Za prepodnevnu svirku sam jutros, nakon nekoliko korigovanja, konačno pronašao pravo mesto (po n-ti put se pokazalo da je za mene najbolje malo dalje od gužve, gde je mirnije i tiše). Nije bila loša zarada, tako da me je večeras sve nešto vuklo da opet sviram tamo, na tom dnevnom mestu, koje je negde do 13:30 zaštićeno od Sunca (u senci zgrade je).
Za večernju svirku, inače, imam jedno drugo mesto (nema Sunca da za..bava).

Namestim se ja tako ali, taman kad je trebalo da počnem da sviram, setim se da sam zaboravio da pogledam kakva je situacija sa rasvetom (greška br. 1).
No, srećom, ok je... jedino ću morati kasnije, kad se smrači, da se pomerim za oko pola metra, jer mi jedno drvo zaklanja ulično svetlo sa leve strane (drugo svetlo mi je iskosa-desno).
Ali, slabo je išlo. Razlog: danju većina ljudi, zbog Sunca, prolazi tom "mojom" stranom ulice, a sada su išli i po sredini, i sa druge strane. Nisam to uzeo u obzir (greška br. 2).
A greške se plaćaju:
1. em sam pola sata svirao na lošem mestu;
2. em sam zbog promene mesta izgubio 15 minuta.

Hteo sam da "kupim mesto" od jednog kolege harmonikaša, ali nisam imao sitno. Morao sam da se namestim nedaleko od njega, ali on je ubrzo otišao, pa sam ostao sam. Btw, "istukao" sam ga za to vreme sa7:1 (kod mene ubacilo 7 ljudi, kod njega 1). Ja brojao... ;)

"Spomenik", moj ulični konkurent... Ja doš'o prvi na radno mesto, čisto da se zna.


*

12. 09.2013.
Danas sam sedeo 3 sata (svirao), pa sedeo 3 sata (vozio), pa sedeo 3,5 sata (opet svirao)...

Put do grada koji sam hteo da "snimim" (potencijalno tržište) vodio je kroz kanjon, pa preko planine (bilo je i izvora sa hladnom vodom). Ipak nije bio pogodan za posao, pa sam put nastavio, ali ne pre nego što sam smazao jedan divan sendvič...


Dajte mi 3 dana da sviram i odabraću za svirku mali zabačeni grad, a ne neki milionski. Naravno, u manjem gradu ne možeš da ostaneš 20 uzastopnih dana, ali možeš da svratiš 2-3 puta godišnje na po nekoliko dana. A sve ovo pričam jer sam danas odlično prošao baš u takvom jednom mestu. Pretpostavljam da će mi ovih nekoliko dana biti najberićetniji period na ovoj turneji...
(Sa Facebook stranice)

Kol'ko muzike - tol'ko para! Da, kod mene važi naopaka varijanta te poznate izreke. Danas najduža svirka (7h), a bogami i najbolja zarada na ovoj turneji. Inače, nije ništa naročito ni tih 7 sati (mogu ja i dosta duže da mlatim), a ni današnja zarada, ali ok je za septembar mesec, koji uopšte níje među najboljima za ovaj moj drljavi posao (kraj leta, ljudi potrošili parice...). Ranijih godina sam odmarao u septembru, ali pošto sam propustio sredinu ovog leta, eto sad moram da "vadim fleke"... Ali, što se tiče dobrog današnjeg pazara, nije samo do dužine svirke, A o čemu se radi, u prethodnoj objavi (pre 6-7 sati) objasnio lepo ja...
(Sa Facebook stranice)

Pad, skakavac i policajac
- Pao sam sa stolice, nisam je bio dobro rasklopio. Ovo mi je "sefte" (prvi put) sa ovom koju trenutno koristim, što znači da jedno 5-6 godina nisam padao... :)
- Skakavac od pola kg mi upao u kosu. Ja mislio da je neki list, pa ga uhvatio rukom (bljak!) i bacio.
- Policajac zastao pa gleda u mene i klima nešto glavom. Ja ne razumem šta hoće, pa mu odgovaram nekakvim pokretima glave, koji bi trebalo da znače nešto kao "pa, eto...". Mislio sam da me on, kao, pita "šta to radim" ili tako nešto. Međutim, on je nastavio da trese glavu i ja više nisam znao u čemu je tu fazon. Kada se ovaj naš "dijalog" završio, on je, klimajući glavom, nastavio tamo kuda je krenuo. Čovek ima problem, ne može da kontroliše pokrete glave, a ja sam to malo kasno shvatio...
Znam da nije lepo od mene, ali ne mogu da odolim, pa ću da se našalim na njegov račun. Palo mi je na pamet nešto: da je roker sa dugačkom kosom, ovaj pajkan uopšte ne bi imao problem da na nekom koncertu neprekidno trese glavom. Od početka do kraja, 2-3 sata... :)
Inače, u Leskovcu je nekada davno postojao pogrdni (kao) izraz za ljubitelje rok muzike: "TresoglAvci". Nije mi poznato da li su i u drugim delovima YU koristili tu reč ili nisu...

* * *

Broj komentara: 12:

  1. a možda i zbog toga što će sa sitnim prije da se napuni džep, a još i zveckaju :)

    svaka čast za 7:1 - dobar rez :)

    OdgovoriIzbriši
  2. jeste i mogu da privuku lopove tako... :)

    razbio sam ga, a? :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Koliko bi platio mjesto harmonikašu? Prvi put čujem da ulični muzičar može od drugog kupiti mjesto za svirku.

    OdgovoriIzbriši
  4. Pa, 2-3 evra bih mu ponudio, pošto je njemu svejedno gde svira. Može skoro bilo gde da stane, ne menja stvar. Ja sam malo komplikovaniji sa svojom opremom i izbirljiviji što se mesta tiče... :) A to mu je sasvim dovoljno, jer znam otprilike koliko mu treba da toliko zaradi (prosečno gledano).

    OdgovoriIzbriši
  5. Pozdrav, svidja mi se blog, price su super. Imam jedno pitanje, a tice se tvog repertoara, koliko stvari (pesama) onako okvirno (ne trazim tacan broj :) ) znas da sviras, i da li sviras vecinom domace ili strane stvari?

    OdgovoriIzbriši
  6. Ćao... pa ima u desnoj koloni post koji se zove "Repertoar", pa možeš da pogledaš. Ne mogu da ti ostavim ovde link, jer to u komentarima nije moguće... ;) Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  7. Živio Ulični Muzičaru :-))

    OdgovoriIzbriši
  8. Čitam sa zanimanjem tvoje textove i poprilično se nalazim u njima. Radimo istu stvar, doživljavamo iste dogodovštine, sličnih smo i godina i muzičkog ukusa. Jedino što ja nisam tako vrstan gitarist, a i pjevam. Možda se koji put sretnemo na terenu.

    OdgovoriIzbriši
  9. super
    Znači slične anegdote... :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Nice post thank you Mario

    OdgovoriIzbriši