FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

11. 01. 2014.

KRATKE PRIČE 2013, 1. DEO (OKTOBAR)


10.10.2013.

Neee...!
Sa obližnjeg trga dopiru zvuci tonske probe."Opet neki politički skup", pomislio sam. U ovom gradu mi nešto mnogo mitinguju, ovo im uopšte nije prvi put. Ili sam ja baksuz, pa 'natrčim' ovde uvek kad ne treba... Ali kad sam već počeo da sviram, mrzi me da se premeštam. To premeštanje mi je uvek mnogo mrska rabota.
I baš kada su ptice iz parka počele nešto da se za**bavaju, da grupno lete u krug i 'deru' se, počela je i "čavka" sa trga da se dere u mikrofon... Pošto je izgleda to ipak bio neki koncert, a ne politički skup (nikako da krene neki govor), i bilo je veoma bučno, morao sam da se preselim na drugo mesto, koje, ispostavilo se kasnije, i nije tako loše. Naprotiv! Koristiću ga ubuduće za večernju svirku, jer je malo mirnije (kod starog je raskrsnica u blizini, pa je veća saobraćajna buka), bolje je osvetljeno i bliže je gradskoj kafić-četvrti.

"Lepo" - reče momak, koji se izdvojio íz društva da bi ubacio neku crkavicu u moje koferče - "A vidi ovo sad!" I poče on ustima da izvodi - ne znam dal' ima neki naziv za to - ono kada se ustíma i glasom imitiraju bubnjevi, tj. ritam mašina. Ja sam ga na kraju tog njegovog mini performansa (5 sekundi je trajao) počastio palcem prema gore: malo zbog kvaliteta izvođenja, a malo i zato što sam, s obzirom da je bio samo na metar i po od mene, nekim čudom prošao u lice neispljuvan...

*

11.10.2013.

Ubaci drug sveštenik 1€ baš kada sam svir'o "Komandante Če Gevara".
Varijante:
1. Nema ništa protiv komunista;
2. Ima, ali ne zna tu pesmu;
3. Zna je, ali je nije prepoznao u mojoj instrumentalnoj verziji;
4. Ja je tol'ko loše sviram, da uopšte ne liči na original;
5. Peto nema...

Pita me baka da li mi je hladno, pa mi ponudi (nepečene) kestene, pa me onda pita gde živim... Kada sam joj rekao da živim u jednoj metropoli, a povremeno odlazim na sviranje u manje gradove, ona je udarila malo na propagandu, u fazonu "ako, ako, božji putevi, treba da tražiš Boga..." itd. Nisam hteo da joj kvarim teoriju, al', što kažu, 'di me nađe'. Ja, naprotiv, baš bežim od bogova religije. A jednom sam i bukvalno bežao od krsta. Slučajno sam se bio zatek'o kod drugara kada je došao pop da mu osveštava kuću... ili kako se već zove ono kad prska vodicom. Domaćin je u određenom momentu, valjda je takav običaj, ljubio krst, pa ga je pop i meni ponudio, ali ja sam ustuknuo. On je ponovo pošao prema meni, ja opet pobegao... Ispalo je kao da me juri oko trpezarijskog stola. Pitao me je da li mi je otac možda (bio) komunista. Ne sećam se šta sam tačno odgovorio na to, ali znam da je moj otac govorio da ne veruje ni komunistima ni popovima, jer i jedni i drugi zamajavaju narod. To i ja mislim.

Trebalo je danas da menjam lokaciju, ali sam promenio plan, tako da je sad uveče iskrsnuo problem sa hlebom. Pre večernje svirke nisam našao lebac u pekari pored koje sviram (a na to sam računao), već samo dve lepinje. Razmišljao sam da možda kupim neki sendvič, a da lepinje ostavim za noćas (jeden noću k'o vampir) i sutra ujutro (hleb i krem su 'must' za doručak, pre svirke). Ali ostale su mi neka salama i sir, pa ne znam šta ću sa njima onda...
A onda mi je jedan poljoprivrednik rešio problem: našao je mesto za parkiranje svog agrikulturnog vozila baš preko puta mene, ubacio 5€, a posle mi doneo i picu... I tako su mi lepinje ostale 'slobodne'.

Na kraju svirke, baš sam čekao poslednju uplatu pa da završavam, došli su mi policajci da me malo proveravaju, kao... Ali ništa mí ne mogu, što se tiče papira i to, regularan sam skroz na skroz...

*

12.10.2013.

Verovatno je njena drugarica prokomentarisala (nisam čuo, ali pretpostavljam) kako je to sitniš, pa joj je ova što je ubacila, na putu prema meni, dosta glasno (ne znam da li namerno, da bih i ja čuo, ili ne) odgovorila "šta, íma 5 evra..." i istovarila tu gvožđuriju u koferče. E, sad... baš sam gledao posle: bio je 1 novčić od 1 evra, nijedan od pola evra, 5-6 od 20 centi, 5-6 od 10 centi i nekoliko onih najsitnijih crvenih. Mislim, fala najlepše, ali nemojmo da se lažemo. Nije tamo bilo više od 3€, garant!

Gledao me, gledao, pa onda pitao da li sam negde video taj moj način sviranja ili sam ja to sam...
Ja: "Video sam na..."
On (prekida me): "Na internetu?"
Ja: "Ne, davno je to bilo, na televiziji."
Kakav crni internet! U to vreme smo od tehnike u kući imali samo mono gramofon, tv i radio (nešto kasnije i kasetofon).
Kada sam bio vojnik, video sam na TV (emisija "Stereovizija", zagrebačke televizije) prilog o Stanley Jordanu i tako je sve počelo. Ali o tome neki drugi put, u posebnom tekstu...

*

13.10.2013.

Novi izum: Kako zagrejati malo vode (flašu, dve...) za pranje kose!
Opis izuma: U potpunosti ista procedura kao ona koja se koristi za zagrevanje-omekšavanje krema ("Nutella" ili neka druga marka), a koji je opisan u tekstu na blogu (iz 2011. godine) - "Spavanje u zamrzivaču" (poslednji pasus).
To za slučaj kada ne vozim.

*

14.10.2013.

Filozofirala mi je nešto, a ja je i nisam nešto pažljivo slušao, ali sam zato primetio (što uopšte nije bilo teško) da ima samo jedan zub napred. Pa sam se pitao zašto to ne sredi nekako (nije toliko stara žena, šteta), pošto nije izgledala kao neki siromašak (sudeći po garderobi). Ako joj država ne daje pare za protezu, može i sama da ih sakupi. Znači, štednja! Nema rasipanja para bezveze! A, za početak, mogla bi da prestane da daje uličnim sviračima po 2 evra...

Nudi mi baba (jedna druga sad) đevrek, ja odbijam, a ona će: "Zašto, pa taze je, sad sam ga kupila?". Šta da radim kad sam gadljiv, pogotovo kada su babe i dede u pitanju. Otkud ja da znam da li se možda, 5 minuta pre nego što je uzela đevrek, tom rukom počešala za dupe... dajem primer (ovo je fazon u stilu mog pokojnog ćaleta).

Snimao me jedan momak (gitarista) danas telefonom. Stavio je snimak i na svoj YT kanal i poslao mi link na mail, ali sam ga zamolio da ga ukloni, jer katastrofalno loše zvuči. Nisam ni skinuo taj video, pre nego što ga je uklonio.

*

18. 10. 2013.

Dobio sam srećku od jedne žene. Videćemo da li će to biti i srećna srećka. Treba tek da pogledam rezultate izvlačenja.
(Ovo dopisujem kasnije: nije bila)

Hevi metalac kaže da me je video da sviram u nekoliko gradova i počeo da ih nabraja. Ali je samo za jedan pogrešio, jer tamo nisam svirao te godine koju je on naveo. Zamenio me je sa nekim.

Najbolji "košarkaš" do sada: sa 5-6 metara je ubacio 10 centi, i to od "table". Znači, nije direktno pogodio u koferče, već je para najpre odskočila od tla, pa udarila u poklopac koferčeta ("tablu") i tek onda upala unutra.

*

19.10.2013.

Jedna mačka mi je napravila problem, jer se na kratko aktivirao alarm (pa nisam mogao da sviram zbog te buke) na u blizini parkiranom motoru, kada je dotična skočila na njegovo sedište.

Rek'o bih i da sam zaradio jedno kuče. Naime, jedan džukac je, nakon detaljnog njuškanja po mojim stvarima, upao nogama u kofer. A poznato je da SVE ŠTO ZAVRŠI U KOFERČETU - AUTOMATSKI PRELAZI U MOJE VLASNIŠTVO!

KRATKE PRIČE 2013, 2. DEO (NOVEMBAR)

Broj komentara: 6:

  1. Ако си толико гадљив на бабе и деде, немој да долазиш у Индију! :) Шалу на страну, требао си узети па макар после бацио. Бака `тела да учини а ти тако. Немој да одбијаш храну. Нема везе са богом и комунистима, већ ето, ово кажем јер мени тако моја баба говорила. Опрости, не свраћам чешће, немам кад, веровао или не. Велики поздрав из Мумбаја.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pozdrav, Gazda...
      neću da dolazim u Indiju, ov kors, slabi su s pare... :D

      Izbriši
  2. Možda je bakica bila bez zuba, pokušala da pojede đevrek ali joj bio žilav, glocnula ga sa svake strane, ali pošto nije mogla da odlomi komad odlučila da da tebi, "da se be baca"

    Šala naravno, slažem se sa Lomiteljem, nemoj nikad odbijati hranu, makar je bacio posle, ipak ti je neko na taj način pružio neku pažnju, neko nepoznat je barem na par minuta mislio na tebe...

    OdgovoriIzbriši
  3. Moja filozofija je drugačija: bolje da odbijem, da se ne bi bacala hrana... ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Emire jesi li živ hebo te miš? Što se ne javljaš na forum? Zabrinuli smo se da te nije kidnapovala kakva zgodna plavuša i natjerala da radiš nešto što ne voliš!

    OdgovoriIzbriši
  5. Mexo bruda rado bih priznao da je plavuša u pitanju ;)

    OdgovoriIzbriši