FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

31. 01. 2011.

SPAVANJE U ZAMRZIVAČU



Dobro, nije baš kao u zamrzivaču, al' sigurno je hladnije nego u frižideru... mislim, ponekad. Kod mene kući u frižideru je temperatura +4 stepeni, a ja nekad spavam i na negativnoj temperaturi. Ali ipak nije toliko strašno kao što može da se učini na prvi pogled. Evo, opisaću malo kako sve to izgleda:
Krevet mi se sastoji od dva debela sunđera, a nekada stavim i ćebe (presavijeno na pola: znači, kao da su dva) ispod čaršava. Imam 4 debela ćebeta za pokrivanje (pa sad, kad kol'ko treba...), vreću za spavanje (sa kapuljačom)...
Jednu super debelu jaknu, koju uvek nosim sa sobom (za "ne daj, Bože") koristim za noge: uvučem joj rukave unutra i onda je ona kao nekakav džak, pa u njega ubacim noge, ako je baš hladno. A, dešava se da sa svirke, sa temperature od minus... šta ja znam koliko već stepeni, dođem u kombi (ili na spavanje, ili na popodnevnu pauzu), a unutra... debeli minus! Minus 4, minus 5... Skoro pa kao u zamrzivaču.

Ranije sam se grejao na plin. Dok sam spavao, stavljao sam na prednje sedište (na neku tepsiju) plinsku bocu (jednu ili dve). Koristio sam one male, za jednokratnu upotrebu. Ali dugo već ne koristim taj sistem. Jbg, što sam stariji, sve više se plašim da se ne spalim, iako mi je mali protivpožarni aparat uvek pri ruci. Ipak je to otvoreni plamen. Može da se pokvari ono tamo gde se reguliše jačina, a u tom slučaju bi taj plamen mogao da dostigne visinu i do 1m. Osim toga, kada sam se grejao na plin, često su prolaznici kroz prozor buljili unutra, pitajući se kakva li je to vatra u automobilu, pa sam se bojao da mi ne navuku policiju, koja bi možda mogla i da me "protera" iz tog mesta. Zbog nelegalnog posla kojim se bavim, ili zbog spavanja u centru grada. Mog'o bih da biram.

Inače, mene ljudi spolja ne mogu da vide, jer su mi prozori zabarikadirani. Znate ono što se leti koristi za sunce, na vetrobranskom staklu (tzv. šoferšajbna)? E, to! Svuda okolo. To je fina stvar, zato što štiti i od svetla.

Moram i da istaknem da ja, računajući sve krevete u kojima sam u životu spavao, najlepše spavam (neverovali ili da) upravo u mom FIAT Doblo'-u. Nekako volim da se na nešto naslonim kada spavam (a, spavam na strani), pa mi je 60cm širok krevet u kombiju nekako idealan. Lepo se ušuškam i...
A, ni buka od automobila (kada sam parkiran u nekoj prometnoj ulici) mi ne smeta nešto naročito. Ja čak nekada pustim i muziku da mi svira dok spavam. Jedino kada đubrari prođu sa onim bučnim kamionima (ponekad u cik zore), malo mi zasmetaju sa tom svojom galamom, mada su me nekoliko puta i spasili (da ne zakasnim na posao pre podne), kada sam se uspavao, tako da im ovom prilikom javno zahvaljujem.
Znači, fino spavam u kombiju. Ali zato, kada spavam kući na dušeku, osećam se kao da sam na trpezarijskom stolu (jer je krevet malo i visok). Dok nisam bio oženjen i spavao sam sAm, uvek sam se "lepio" uza zid, ali sada je (bračni) krevet na sred sobe, pa se mučim.
Eto ti, pa se ženi!

Nego, da se vratim na zimske radosti. Znate li koji mi je najveći problem? Vlaga, koja se stvara po unutrašnjosti moje "kuće putujuće". Stvarno ne znam kako to da rešim. Prozori, unutrašnji metalni delovi... voda, brate! Naravno, kada je napolju baš hladno, jer o tome sada pričamo. Novine, salvete, knjige i ostala "papiristika", koja je unutra... skroz omekša od vlage. Znam da nije zdravo spavati u takvim uslovima i grejanje na plin bi moglo da posluži ujedno i kao "sušilica" za vazduh, ali već nekoliko godina nisam "palio" plin u autu, nego (ako je baš potrebno) upotrebim sve iz repertoara za pokrivanje, plus spavam u pidžami (koju inače kod kuće retko koristim) i plus sa vunenom kapom na glavi. Kažem, ako je baš mnogo 'ladno...

Kada menjam grad (obično noću), onda iskoristim putovanje da i zagrejem svoju "spavaću sobicu", a nekada i dok sam parkiran upalim motor i pustim grejanje do "daske", pa napravim za pola sata temperaturu +30. Nije skupo: možda se 1 litar benzina na sat potroši, ali da spavam a da auto radi... ne ide. Jednom davno mi je "Zastava 101" prokuvala, jer sam zaspao a nisam isključio motor. Dobro, FIAT nije Zastava, nego da ne privlačim pažnju...

A, šta ću sa tom odvratnom vlagom - pojma nemam, zaista! Ima da navučem nešto na pluća. Jedino se uzdam u činjenicu da se to spavanje u vlažnom ne događa tako često, a kada se desi, ne bude vezano zaredom baš mnogo dana. Probao sam da otvorim malo prozore, ali ne pomaže previše. Jedino da ih skroz otvorim. Tako ne bih riknuo od pluća, al' bi zato od nečeg drugog (ukokao bi me neko). Od nečega se na kraju mora i umreti, šta da se radi... Zato, šta je-tu je, idemo dalje!


P.S.
Kada je mnogo hladno, a hteo bih, recimo, sutra ujutro da doručkujem "Nutella" krem i lebac, moram još prethodno veče da izvršim određene pripreme. Krem se na velikoj hladnoći toliko stvrdne da jedva može nožem da se seče. Zato ja fino stavim Nutelicu (teglicu) pod ćebe i onda mi tako zagrljeni spavamo zajedno.

P.S. 2 Što se tiče vlage - rešeno je!  Objašnjeno u tekstu "Prosjaci profesionalci". Izmenjen je i način zatamnjivanja prozora, sad je to mnogo bolje rešeno.
(ovo dopisujem koju godinu kasnije)

Pogledajte i: "Svirka u zimskim uslovima".


Broj komentara: 9:

  1. za tu vlagu, mozda da probas da nabijes grejanje dok vozis, i da otvoris pozadi neki prozor da izadje koliko moze :(

    OdgovoriIzbriši
  2. Pa, to je O.K. Nego problem je kada ostanem dan-dva u istom mestu...

    OdgovoriIzbriši
  3. Video sam u prodavnici absorbere vlage - kutija nekih 15x10x10cm. Ne uključuje se u struju, nego valjda upija to što je unutra, pa koliko traje. To sam video u Merkatoru u Beogradu, ali ako ima tamo mora da ima i na drugim mestima. Samo proveri da li sme da se koristi i u prostoriji u kojoj borave ljudi, da nije samo za korišćenje u vikendicama dok nikog nema.

    OdgovoriIzbriši
  4. A-ha, to je ono kao one kesice, koje stavljaju u kutije sa robom koja je osatljiva na vlagu. Raspitaću se, fala ti puno...

    OdgovoriIzbriši
  5. ja sam videla u Becu na nekoj pijaci da se te kesice prodaju na veliko,100 komada za 7-8 evrica,one iste iz kutija za obucu,pa neznam gde si ti u EU,al sigurno ima i tamo,nisi u Uzbekistanu...cuvaj se,sta da ti kazem...

    OdgovoriIzbriši
  6. Ma, moram to da nađem, ali stalno odlažem, od zime do zime...

    OdgovoriIzbriši
  7. procitah negde da ukoliko se stakla sa unutrasnje strane premazu Coca Colom, stakla u izvesnom buducem vremenu, nece kondezovati vlagu? malo mi to zvuci neverovtno, ali nije ni skupo ni komplikovano da se proba..pa nam javi rezultat :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ha, ha... pa, ajde... možda i probam na 2cm kvadratna. Ali, sumnjam... Ako je sa spoljašnje strane hladno, a iznutra toplije, MORA da se stvara vlaga, nema tu pomoći... :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Tjomi uzmi British Army Arctic sleeping bag..Large size..vredi svaku paru za -20 temp..:)
    Refjudz

    OdgovoriIzbriši