FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

02. 07. 2011.

Trgovački fazoni


Tetka moje žene, jedna gospođa koja ima skoro 80 godina, zamolila nas je da joj kupimo novi TV. Za njene pare, podrazumeva se. Onom starom televizoru, što ga ima od 1992, ekran je skroz oslabio, tako da se više ništa ne vidi. Možda u mraku nešto slabo. Htela je da opet bude "običan", a ne plazma, pošto joj se ne sviđaju te novotarije, ali smo joj objasnili da takvih nema više u prodaji. OK, izvršili smo merenja i televizora i onog stočića ispod njega, i zaključili da joj treba jedan TV od 32 inča, da bi po površini ekrana bio otprilike kao "starac".

Aj, u jednu prodavnicu, aj u drugu, aj u treću...

Taman bacimo oko na neki Sony ili Philips, a ono iskrsne neki problem. Te megaherca samo 50, te skup, te ovo , te ono... Ili je poslednji primerak, a ko zna koliko je dugo radio u prodavnici.

A, kakav beše onaj iz one prethodne prodavnice? Ponovo u obilazak radnji u kojima smo već bili. Drugi krug...

Onda slučajno naletimo na jednu prodavnicu i u noj na jednog vrlo ljubaznog prodavca. Lepo nam je sve objašnjavao. Dopao nam se jedan Filips od 599 evra, ali nam je bio malo skup, jer smo planirali da damo maksimum 500 evrića. Onda nam taj ljubazni prodavac reče da ima jedan koji je sličan tom od 599, ali košta 429 evra. Iste karakteristike. Pitamo ga mi "pa, kako to da je skuplji za 170 evra, ako su isti?", a on nam odgovori da je stariji model, ali za samo 6 meseci, ništa naročito. A, dizajn? Pa, skoro su identični. O, pa super, pomislimo mi. Još ga ima i na zalihama, znači dobijamo upakovani TV, a ne neki što je radio (ko zna koliko vremena) u radnji.
Ipak, obiđemo još dve veće radnje, da vidimo da li imaju isti takav model. Možda imaju isti takav, a da je niža cena. U prvom krugu obilaska smo više gledali Sony-je, pa nam je možda promakao taj model.
Ništa...
Vratili smo se kod ljubaznog prodavca, i rekli mu da uzimamo taj Philips od 429. evra, što ima iste karakteristike k'o onaj od 599. Znači, neka nam donese iz magacina.
Međutim, kada je došao, rekao je da mu je žao, ali... Ima u magacinu, ali je neko već rezervisao. Dao je kaparu i samo treba da dođe da ga uzme. Znači, ne može ga nama dati. Proverio je i u komjuteru da li možda neka druga njihova radnja u gradu ima... Nisu imali. Ali, pošto je negova greška (rekao nam da ima, a ispostavilo se da nema), eto daće nam za iste pare (429 evra) onaj od 599 evra. Ionako su isti, a u radnji stoji tek 4 dana. Znači, to što je radio od jutra do mraka nema veze. Šta su 4 dana, kad ti LED televizori imaju vek od 80-100 hiljada sati...

Mi smo ipak počeli da se kolebamo, jer nikada nismo simpatisali te poslednje primerke. Dovede on šefa, i ponovi pred njim celu priču: to da je njegova greška što nas je obmanuo, pa nam zato daje toliki popust. Šef se složio sa njim. Znači može za 429...
Ja sam mu u jednom momentu rekao da, kao, svaka čast njemu, ali najveći mi je problem što nisam siguran da su zaista samo 4 dana u pitanju.

Ništa, ja i žena smo se složili u tome da, kada bismo kupovali za nas, ne bismo prihvatili tu specijalnu ponudu, te nije lepo ni da je prihvatimo u tetkino ime. Kupili smo na drugom mestu jedan drugi Philips, od 539 evra.

Ali, što vreme više prolazi, sve sam sigurniji da je sve to bilo smišljeno samo da se 'utopi' taj TV što je radio i radio... ko zna koliko dugo, bre!
Kao, iste karakterisike, isti (skoro) dizajn, jedan noviji model za samo 6 meseci... Pa, kao, ima u magacinu, a posle se ispostavi da nema, ali ajde, pošto nas je slagao, možemo da uzmemo ovaj skuplji za 170 evra (koji je raspakovan pre samo 4 dana), po ceni onog jeftinijeg...

More...
Ne, dobar fazon, svaka čast. A, ja sam se uvek baš pitao šta li na kraju urade sa onih 30 televizora koji istovremeno rade po ceo dan. Mislim, ko je budala da kupi to... Ali, imaju trgovci svoje fore. Malo (ako treba i malo više) smanje cenu, malo priče, malo laganja i to je to. Što se kaže - svaka roba ima svog kupca.

Ručali smo kod tetke, ja sam joj namontirao novi TV, podesio kanale, odneo napolje i ostavio pored kontejnera onaj stari... Objasnili smo joj osnovne funkcije na daljinskom, a ako negde 'zapne', tu je telefon...

2 komentara:

  1. Naravno da je bilo smisljeno, znam iz iskustva, posto radim taj posao zadnjih godina. Takvi popusti u trgovini apsolutno nisu slucajnost i dobra volja trgovca da bi se iskupio za gresku. Ali ponekad upali..kao sto kazes svaka roba ima svoga kupca, naivnih ce vazda biti. Cinjenica je da trgovci vecinom pricaju lazi koje su lijepo upakovane.

    OdgovoriIzbriši
  2. Mi, kad nasednemo na brojne trgovačke fazone, to uglavnom i ne ukapiramo. Ovo je bilo slučajno da smo se spasili... :)
    Inače, tetka je otputovala (umrla) u međuvremenu, a i televizor je otputovao (sada je kod jedne njene bratanice)...

    OdgovoriIzbriši