FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

28. 02. 2011.

TUTA BUGARIN, ŠABAN ŠAULIĆ I KANTRI MUZIKA



Leto 2011.
Pita me jedan tip odakle sam.
Ja mu odgovorim, a on me onda pita da li znam srpski (na srpskom me to pita).
Rekoh da znam, malo... (he, he)
Pitao sam i ja njega odakle je. Iz Bugarske je bio.
Onda je ponovo on došao na red da nešto pita, pa reče: "Znaš li da odsviraš nešto onako dobro... recimo od Šabana Šaulića ili tako nešto?" (Poznato je da se u Bugarskoj veoma ceni novokompovana narodna muzika iz Srbije)
Ja mu odgovorih da ne sviram takve stvari.
Sledeće pitanje je bilo: "Šta je to što si sada svirao? Je l' to kantri?"
Rekoh mu da je to što sam bio svirao (a, on me prekinuo) bila muzika iz jednog filma!
"Iz kog filma?" - pita on...
"La vita e' bella" od Begnini-a, odgovaram ja ("Život je lep").
On napravi neku facu, u fazonu "koji ti je taj?"
Reče mi i da, kada prođe uveče, čuje da uvek sviram jedno isto.
Ja slegnem ramenima (kao, O.K.), i, pošto me je malo naljutilo to što je kazao, nastavim da sviram, ne gledajući više u njegovom pravcu, tako da je on otišao. U stvari, prijatelj ga je pozvao, jer je video da nemam nameru da mu i dalje posvećujem svoje vreme (koje je za mene = novac).

Posle sviram i nešto razmišljam...
"Pa, mogu da razumem da se mnogima čini da sviram stalno jedno te isto!"
Uvek isti zvuk gitare: ne menjam boju, ne koristim efekte, slajd ne koristim više (ranije jesam malo)...
Usnu harmoniku vrlo retko "dunem", ne pevam...
Tako da se, onima koji slušaju neku "levu" muziku, i ne prepoznajući stvari koje sviram, čini da stalno sviram jedno te isto...
A, što je to - ko bi znao... možda je neki kantri, a možda i nije.

Jednom davno pitao me je jedan Indijac (koji je imao tezgu u blizini mesta na kome sam u jednom periodu često svirao) da li ja to sviram nešto određeno ili... samo tako... proizvodim neke zvuke.
Uništio me...
Najjači "kompliment" u karijeri!
Al', kad malo razmislim...
Pa, i ja, kada čujem indijsku muziku... i meni se čini da oni, tako, samo prave nekakve zvuke i... manje - više, jedno te isto!

A, jednom mi je neki momak zatražio da mu odsviram "Hey Jude" i kada sam završio, upitao me: "Pa, je l' to bilo?"
"Da, (kažem ja) zar nisi prepoznao?" (moja verzija je bila instrumentalna!)
"Aaaa... pa, ja pesme prepoznajem po tekstu" - reče on...
? ? ? ? ?
Čkalja: "Tato, kog dana te ono 
beše klao Tuta Bugarin?"


P.S.
Napisao sam u tekstu da je onaj čovek bio iz Bugarske samo da bih u naslovu pomenuo i legendarnog Tutu Bugarina.
Bez namere da ismevam komšije, naravno...

Broj komentara: 13:

  1. Poceo si da fuseris tekstove :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Cekaj. Jesi li ti ikada dobio neki lep kompliment, ispada sve crno heheheh :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Naravno. I to je mnogo lepo. I mnogo mi je značilo u početku. Sada sam malo oguglao, što se kaže...
    Više se palim da sam, kao, neki pisac, pa mi mnogo znače kumplimenti u vezi sa blogom. ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam napisao da si poceo da fuseris :)

    A mozda je i do mene jer sam slucajno naletio na blog pa je bilo puno stvari citat a sad svake sedmice po jedan tekst i bude ovako malo :(

    Inace koment nije imao nikakvu zlu namjeru jer znas onu staro ko pise zlo ne misli hahahah

    btw super su ti tekstovi samo daj malo cesce pisi ako imas vremena :P

    OdgovoriIzbriši
  5. Druže anonimni (mog'o si da staviš neko ime), pošto planiram da nikada (mislim dok ne riknem) ne prestanem da održavam u životu ovaj blog, mislim da ipak nemam toliko materijala da bih pisao jednom nedeljno. Zaključak: od septembra (posle letnje pauze) ću još prorediti.
    Kada bih pisao jednom u 7 dana, to bi bilo 50 tekstova godišnje, ili oko 500 u narednih 10 godina, a to je ipak previše. Do leta će biti ovako, pa onda (posle letnjeg raspusta) od septembra dva puta (možda i samo jednom) mesečno, dok ne potrošim stare beleške. Posle toga, samo kada ima nešto interesantno, a, koliko često će to da bude - ne znam.
    Pozdrav...

    OdgovoriIzbriši
  6. Evo stavio sam ime :)

    Nez sad kako bi ti to objasnio,ali evo ja imam internet 10ak godina i odavno mi je dojadio jer nema nekih interesantnih stvari odavno za procitat.(I ono sto mene zanima to procitam za pola sata max)
    Tako da od kad sam naletio na ove tvoje tekstove a sto je jos zanimljivije ne zanima me rock niti gitara a ipak sam ovo citao sa velikim zanimanjem.(uzivao sam)
    Bas me zanimalo kakav je zivot nekome ko vidi haman citav svijet sve obidje,radi ono sto voli i od toga zaradjuje a uz to sve to nije dosadan posao i nemas nekog kretena za sefa e uvijek sam zamisljao kako lici zivot takvog covijeka i zavidim ti iskreno da ti kazem :D

    ajd da ti ne zadrzavam citanjem ovog posta jer (vreme je novac :P )

    samo ti nastavi ovim tempom onda bolje ista nego nista.
    I jedan prijedlog ako mozda nisi pokuso da probas nekom prepricati ovaj sadrzaj pa da ti puste neka sredstva novcana da napravis knjigu :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Brate, čitaj dnevne novine, jer tu ima uvek nečega. :D
    Ja čitam i piskaram komentare.

    Kaži mi kako si me naš'o, baš me zanima.
    Za knjigu nije vreme (bilo je nekada). Sada je ovako pristupačnije ljudima. A,i stalno se ažurira.
    Meni je dobro došlo, jer mi se sviđa da pišem, a istovremeno će mi i ostati kao neka uspomena. Mnoge stvari iz prošlosti sam zaboravio, ali od sada sve zanimljivo zapisujem.
    ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ma nema nista ni od novina sve ruzne informacije :D a naso sam te na forumu sarajevo-x.com

    OdgovoriIzbriši
  9. Viši inspektor Bešević27. 03. 2011. 19:25

    Au,Bigarin je nasao da ti drzi slovo o muzici,hahahaha! Za njih su Seka i Lepa Brena vrhunac muzickog izraza u svakom smislu.
    A ovi koji nisu u stanju da prepoznaju pesmu bez reci to su klasicni dunsteri. Ja sam recimo primetio da Amerikanci nisu u stanju da slusaju pesmu koju ne razumeju,tj. koja nije na engleskom,sto je jedan uzasan hendikep u svakom pogledu. Ja i mnogi ljudi ceo zivot slusaju engleske,francuske,italijanske,spanske pesme a da jedne jedine reci ne razumeju...obozavaju ih...prosto je greh ne cuti i ne slusati svu tu muziku samo zato sto ne znas reci.
    VEcina ljudi nije u stanju da se veze za muziku,vec samo za tekst zato muzika i propada iz dana u dan,zato je sve gora.

    OdgovoriIzbriši
  10. Mnogim "hitovima" skini tekst i ostavi samo muziku i vidćeš da je beznačajna...
    A, uz finu melodiju, i glupavi tekst dobro ide (vidi Bitlse).

    OdgovoriIzbriši
  11. Eeee,da nije bilo Hard i Heavy muzike na kasetama i plocama Jugotona,RTLj, i PGP RTB-a,neverujem da bi naucio engleski,a onaj ruski sto sam bubao u skoli,ostao mi u nekom cumezu malog mozga...Neznam dal ima neke veze sa tvojim textom al mi doslo da napisem,a ti ako ti ne odgovara,obrisi...A Bugari i muzika,hehe,dal treba o tome raspravljati,mada citam u komentaru da taj Tuta,izgleda i nije bio bratko,a?

    OdgovoriIzbriši
  12. Jao, isti slučaj. I ja sam učio ruski...

    OdgovoriIzbriši