FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

30. 05. 2011.

BELA RUŽA I NAČETO PIVO



Kada stigne lepše vreme i večernjih šetača bude sve više i više, za mene nastaju problemi. O njima sam već pisao prošle godine u priči "Saturday night frka". Znači gužva, galama, razni ulični prodavci, konkurencija... Ne mož' da nađeš sebi (mirno i osvetljeno) mesto za rad! Preksinoć (znači, opet subota) je bilo i nekakve žive muzike, i to na 3 mesta! Mislim ne znam šta se tačno dešavalo, ali sam u prolazu video da se montiraju binu i ozvučenja.

Dakle u takvoj situaciji moram da odem malo dalje od centralne zone. Rezervno mesto je srećom bilo slobodno, inače bih morao da idem na treću poziciju (Plan C). Nije bilo kolege (deda koji razvlači harmoniku) koji u poslednje vreme tamo radi.
Sve je to, što se kaže, lepo i krasno, ali tamo se ranije isprazni ulica. Ne mogu da sviram do kasno. Još je sad u subotu bilo i finale Champions-a (Barsa-Mančester), pa je i zbog toga bilo manje ljudi. Znači počeo sam u 20:30, a već u 23:30 sam morao da se selim, zbog slabog prometa (ljudi, a i para).

Vratio sam se u centar, računajući da se malo smirilo u međuvremenu. Na sreću, odmah sam našao parking (em brzo, em blizu radnog mesta) tako da sam već u 00:05 započeo drugo poluvreme. Naravno, ne pre nego sam popio sokić. Kroasan, koji sam takođe poneo sa sobom, nisam dirao, jer nisam bio naročito gladan, a i znao sam šta mi ženče sprema za večeru, pa da ne kvarim...

Te večeri sam malo-malo pa svirao "Silent Inner Cry" (video da pogledate obavezno!), od Murisa Varajića. Mnogo jaka stvar. Čovek je to i komponovao (svaka mu čast, bre!), a i maestralno odsvirao na Telekasteru. Stvar je sasvim nova, od pre 10-ak dana.

Ja sam kući nešto kao skidao tu njegovu pesmicu, ali... Imam u stanu samo akustičnu gitaru (i to neka mala, skoro pa dečija), dok električna, pojačalo i ostalo ostaju u garaži posle posla (valjda lopovi ne čitaju blogove, he, he...), tako da sam sada tu pesmicu isprobavao na mojoj dvo-vratnoj gitari. Nije bilo mnogo prolaznika, a u takvim situacijama baš volim da probam nove stvari.
Naravno, ne mogu baš da je odsviram k'o on, jer nije lako odsvirati te 'trilere' bez trzalice, znači ovom mojom tehnikom koju koristim. Ali, pošto je lepa stvar, i kod mene lepo zvuči, moram da se pohvalim. One središnje delove, normalno, ne sviram. ('odlutam', pak, u [molski] bluz). Da bi se odsviralo to, potrebne su godine vežbanja, a ja se ne bavim tim 'sportom'... U svakom slučaju, još je sve to u radnoj fazi. Sledeći put (na poslu) ću opet da radim na "Silent-u"...

I ništa... dok sam ja tako brljao po gitari, prišla su neka dva momka (očigledno gitaristi), pa me pitali da im odsviram nešto od klasike. Dobio sam aplauz za Bokerinijev "Menuet", a ubacili su ljudi i pare, što jes'-jes'...
Onda su seli ispred mene (malo ulevo), što mi nije bilo baš po volji, ali... kako da im kažem da me ometaju? Piju pivo, pomalo ćaskaju, preblizu su... ne dopada mi se to. Rekoh sebi "More, sad ću da sviram neke gluposti, pa da im dosadim, he, he...".

Svirao sam "Ljubav je samo reč" i "Ti si mi u krvi" (instrumentalne verzije), koje njima, naravno, nisu poznate. Računam, čim popiju pivo - otići će... Međutim, jedan od njih ubaci još 5 evrića u kofer. E onda sam im odsvirao jedam (moj) bluz i još neke 'hitove' iz mog repertoara, dok im je neki čikica, koji im se u međuvremenu pridružio, objašnjavao koje su to stvari koje sviram (muzika iz "Treći čovek", "Amarcord" itd.).

Čikica je otišao, a pođoše i oni polako (slušali su me ukupno jedno 20-25 minuta). Zahvališe oni meni, zahvalih se i ja njima i... jedan od njih (nije onaj što je ubacio 'petaka'), u odlasku mi ostavi limenku piva. Ja, kao, "fala lepo" i to... Spustio je to pivo pored mene i otišao. Ja pogledam, a konzerva (limenka) otvorena. Pa mislim...
No comment...
Iz znatiželje je uzmem i mućnem, da vidim koliko mi je ostavio (he, he...). Nije mnogo, možda jednu petinu (limenka je bila od pola litra).
Al', možda je i bolje ovako, jer od piva raste stomak!

Inače, baš sam se bio 'otkačio' u tom drugom poluvremenu (posle promene mesta). Nekako sam baš uživao u sviranju (a retki prolaznici su bili darežljivi)... A kada je meni lepo, onda ne može da omane! Mislim, ni 'pazar' ne može da bude slab. Znači fino sam prošao te večeri. O takvim situacijama sam već napisao nešto u priči  "Dan je bio predivan, ali ja sam bio malo nervozan"

Smazao sam sve ovo + pivce (od 0,33),
baš za inat...
- Završio sam svirku u 02:55.
- Uslikao sam belu ružu.
- Požurio sam kući.
- Dok sam vozio, počela je da pada sitna kiša (taman na vreme).
- Kod kuće me je čekala večerica.
- Smazao sam je.
- Prethodno sam i nju uslikao...



Nema komentara:

Objavi komentar