FACEBOOK stranica . . . . . . . Twitter . . . . . . YOUTUBE Kanal . . . . . . . B92 BLOG

07. 05. 2011.

NEVERNIK U CRKVI


Nisam prisustvovao nekoj svadbi ili venčanju... ja mislim od 1988. (kada se udavala moja sestra). Ne volim ni svadbe, ni ispraćaje u vojsku (dobro, njih i nema više), ni slave... Mislim, ne volim da sam gost na njima.
A, da... Bio sam na svom venčanju, 2004. Posle venčanja u opštini, nas 10-oro (najuža familija) smo ručali kod mene kući. Ništa muzia, ništa pijanke. Ali, pošto je baš bio uskrs te nedelje, naišli su cigani muzikanti (oni što idu od kuće do kuće), tako da su nam svirali jedno pola sata i moj ćale je bio zadovoljan zbog toga. Kasnije su naišli i neki drugari (sa suprugama) iz komšiluka, pa nas je bilo malo više od 10.

Eto, zahvaljujući tom svom venčanju, imao sam "u arhivi" neku košulju, koja je, kao, malo "ozbiljnija". Našli smo i neke pantalone, a baš sam kupio i nove patike prethodnog dana. Inače, to je bilo prvi put da kupim original Adidasove patike. Ne znam da l' se one "Univerzalke" (Slovenačke "Planike") računaju u original, jer njih sam imao u prošlosti. Garderoba i obuća mi u životu nikada nisu bile bitne stvari.

Danas, 7. maja, ženio se drug od moje žene. Srećom da je i on neki "zevzek", pa venčanje nije bilo tako "ozbiljno". Čak je on sa mladom (i sinom od skoro godinu dana) zakasnio 5-6 minuta (zakazano je bilo za 16h).

Sve ovo pričam jer hoću da kažem da nikada u životu nisam ušao u crkvu. U stvari, jednom su nas, na đačkoj ekskurziji, vodili po nekim manastirima, tako da sam ušao u Žiču i još jedan manastir... Sad, da l' se i oni računaju u crkve...
Ali, osim tada, NIKADA nisam ušao u neku crkvu. Pa, rekoh da nisam išao na venčanja... Na sahranama sam (jbg) bio češći gost, ali nisam ulazio u crkve.

Danas, kada samo stigli u to selo, pomislio sam da ovoga puta neću moći da izbegnem ulazak. Mislim, kada sam već došao, glupo je da ostajem napolju jedino ja...
Tako sam sa mojima, pre nego što je počelo venčanje, ušao da malo pogledamo kako je unutra. Stara neka crkvica je bila. I mala. A, ja pitam ženu neka glupa pitanja, kao... Šta je ono? Čemu služi ono tamo? A, ona mi odgovara da je tako u svim crkvama... Pa, šta da radim kad nisam ulazio i ne znam...

Ali, zeznuo sam se. Posle sam video da sam zapravo i mogao da izbegnem ulaženje, jer bilo je ljudi i napolju, nisu svi ušli. Stvarno je bila mala ta crkva, pa unutra i nije bilo mesta za sve (istovremeno).

Šta da radim sad. Baš mi je bilo zanimljivo to što tolike godine nisam ulazio u crkvu, al', eto... prekinula se tradicija.


P.S. Ni moja žena nije vernik, ni njena uža familija, kao što ni moja nije bila. To mi odgovara, jer ne postoji mogućnost da dođe do rasprava na temu religije.

4 komentara:

  1. Uhhh prema slavama, vjencanjima i ostalim masovnim okupljanjima imam poprilicnu odbojnost. Bas sam se skoro zatekla u Bosni kad mi je komsija pravio svadbu..majko moja..to je dva dana neprestano trestala muzika, jos kakva..na kraju je sve rezultiralo mojim panicnim napadom. Negdje drugi dan,uvece oko 11 mi pukao film i smracilo mi se pred ocima.:) Uzaass, nisam vise mogla da podnesem toliku ciku i vrisku. A sto se tice crkvi..pa sta znam..meni su one lijepe. Istina da ih ne posjecujem cesto, ali prija mi uvek kad odem.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam nevernik 100%, tako da bolje da sad ne pričam šta mislim o onome čime se crkve bave... ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Znas kako crkva i popovi su jedno, a vjera je za mene nesto sasvim drugo. To je vise neki moj unutrasnji osjecaj koji na momente cini da se osjecam bolje, a koji ne povezujem sa crkvom i popovima. O crkvi i popovima bi se dalo nadugacko i nasiroko pricati u ne bas lijepom kontekstu, ali svako za svoj gros. Tako da se po nekim crkvenim pravilima ni ja se ne bih mogla nazvati vjernik. Ali sta znam, kad dodjes do onoga da udaras glavom od zid malo vjere zna pomoci.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja jednostavno ni 0,00% ne verujem da je istina to što propagiraju, tako da nemam dileme. A, crkve (sve) kao propagatori svega toga mi se posebno ne dopadaju. Mada sam čak bio dugo aktivan na jednom forumu na kome se okupljaju vernici, jer mi je bilo fino tamo, zato što su fini ljudi. A, to što veruju u, po meni, šarene laže, to je njihova stvar...

    OdgovoriIzbriši